Hudson’s Bay blijft fors verlies maken | RetailDetail

Hudson’s Bay blijft fors verlies maken

Hudson’s Bay blijft fors verlies maken
Shutterstock

Het Canadese Hudson’s Bay heeft het voorbije kwartaal opnieuw meer verlies geleden, al kwam de omzet hoger uit dan verwacht. Het zijn vooral de Europese filialen die het moeilijk hebben en in dalende lijn blijven.

200 miljoen dollar verlies

In het tweede kwartaal steeg de omzet van Hudson’s Bay met 1,2% naar 3,29 miljard Canadese dollar (2,2 miljard euro), terwijl analisten een omzet van 3,26 miljard dollar hadden verwacht. Op vergelijkbare basis viel de omzet wel met 1,3% terug. Bij dochterketen Saks Fifth Avenue was er nochtans een vergelijkbare omzetgroei van 1,7%. Online doet Hudson’s Bay het ook goed, met een vergelijkbare omzetgroei van 11%.

 

Ondanks de iets hogere omzet leed de groep opnieuw fors verlies: zo kwam het nettoverlies uit op 201 miljoen dollar (140 miljoen euro). Een jaar eerder was dat nog maar 142 miljoen euro (net geen 100 miljoen euro).

 

Ondertussen blijft Hudson’s Bay wel verder uitbreiden in Europa. Zo opende het vijf vestigingen van Saks OFF Fifth in Duitsland en opende deze week nog de eerste Hudson’s Bay in Nederland. Toch daalde de vergelijkbare omzet bij HBC Europe met 2,8%, de grootste daling sinds Hudson’s Bay in 2015 de Europese markt betrad met de overname van Galeria Kaufhof in Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.