Hudson’s Bay blijft fors verlies maken

Hudson’s Bay blijft fors verlies maken
Shutterstock

Het Canadese Hudson’s Bay heeft het voorbije kwartaal opnieuw meer verlies geleden, al kwam de omzet hoger uit dan verwacht. Het zijn vooral de Europese filialen die het moeilijk hebben en in dalende lijn blijven.

200 miljoen dollar verlies

In het tweede kwartaal steeg de omzet van Hudson’s Bay met 1,2% naar 3,29 miljard Canadese dollar (2,2 miljard euro), terwijl analisten een omzet van 3,26 miljard dollar hadden verwacht. Op vergelijkbare basis viel de omzet wel met 1,3% terug. Bij dochterketen Saks Fifth Avenue was er nochtans een vergelijkbare omzetgroei van 1,7%. Online doet Hudson’s Bay het ook goed, met een vergelijkbare omzetgroei van 11%.

 

Ondanks de iets hogere omzet leed de groep opnieuw fors verlies: zo kwam het nettoverlies uit op 201 miljoen dollar (140 miljoen euro). Een jaar eerder was dat nog maar 142 miljoen euro (net geen 100 miljoen euro).

 

Ondertussen blijft Hudson’s Bay wel verder uitbreiden in Europa. Zo opende het vijf vestigingen van Saks OFF Fifth in Duitsland en opende deze week nog de eerste Hudson’s Bay in Nederland. Toch daalde de vergelijkbare omzet bij HBC Europe met 2,8%, de grootste daling sinds Hudson’s Bay in 2015 de Europese markt betrad met de overname van Galeria Kaufhof in Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top