Hudson’s Bay en La Place beginnen mogelijk in De Planeet in Utrecht | RetailDetail

Hudson’s Bay en La Place beginnen mogelijk in De Planeet in Utrecht

 Hudson’s Bay en La Place beginnen mogelijk in De Planeet in Utrecht

Hudson’s Bay en La Place gaan mogelijk beginnen in winkelcentrum De Planeet in Utrecht. Dat winkelcentrum wordt binnenkort verbouwd en gerenoveerd, waarna de Canadese retailer zich wil vestigen op de benedenverdieping, met daarboven een La Place-restaurant.

Onderdeel expansieplannen

In het pand van vijf verdiepingen, ook wel the Blue Building genoemd, was vroeger eerst warenhuis Galeries Modernes en later Kwantum gevestigd. De komst van een warenhuis van Hudson’s Bay is vooralsnog onbevestigd, maar zou kunnen passen in de Europese expansieplannen van de keten.

 

Hudson’s Bay was enige tijd in de running voor de overname van de V&D-warenhuizen. Het concern wil volgend jaar in ons land rond zestig winkels openen van warenhuisformule Galerie Inno en luxe oncept Saks Fifth Avenue Off 5th. Een samenwerking met de horeca-activiteiten van Jumbo-formule La Place is hierbij een aantrekkelijk perspectief.  In Duitsland heeft de onderneming inmiddels vaste voet aan de grond gekregen; vorig najaar kocht Hudson’s Bay hier de 137 Duitse Kaufhof-warenhuizen en zo’n 16 warenhuizen van Inno in Belgie van de Metro Group.

 

In winkelcentrum De Planeet zijn momenteel onder meer een Blokker, Kruidvat, Intertoys en een Albert Heijn To Go gevestigd. Of deze formules na de renovatie opnieuw een plek in het winkelcentrum krijgen is nog niet duidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top