Hudson’s Bay en La Place beginnen mogelijk in De Planeet in Utrecht | RetailDetail

Hudson’s Bay en La Place beginnen mogelijk in De Planeet in Utrecht

 Hudson’s Bay en La Place beginnen mogelijk in De Planeet in Utrecht

Hudson’s Bay en La Place gaan mogelijk beginnen in winkelcentrum De Planeet in Utrecht. Dat winkelcentrum wordt binnenkort verbouwd en gerenoveerd, waarna de Canadese retailer zich wil vestigen op de benedenverdieping, met daarboven een La Place-restaurant.

Onderdeel expansieplannen

In het pand van vijf verdiepingen, ook wel the Blue Building genoemd, was vroeger eerst warenhuis Galeries Modernes en later Kwantum gevestigd. De komst van een warenhuis van Hudson’s Bay is vooralsnog onbevestigd, maar zou kunnen passen in de Europese expansieplannen van de keten.

 

Hudson’s Bay was enige tijd in de running voor de overname van de V&D-warenhuizen. Het concern wil volgend jaar in ons land rond zestig winkels openen van warenhuisformule Galerie Inno en luxe oncept Saks Fifth Avenue Off 5th. Een samenwerking met de horeca-activiteiten van Jumbo-formule La Place is hierbij een aantrekkelijk perspectief.  In Duitsland heeft de onderneming inmiddels vaste voet aan de grond gekregen; vorig najaar kocht Hudson’s Bay hier de 137 Duitse Kaufhof-warenhuizen en zo’n 16 warenhuizen van Inno in Belgie van de Metro Group.

 

In winkelcentrum De Planeet zijn momenteel onder meer een Blokker, Kruidvat, Intertoys en een Albert Heijn To Go gevestigd. Of deze formules na de renovatie opnieuw een plek in het winkelcentrum krijgen is nog niet duidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.