Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen
Facebook

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Beleving rond boekenverkoop

De boeken van Scheltema zijn straks te koop in de tien warenhuizen die nog dit jaar open gaan en voor de vijf vestigingen die vanaf volgend jaar openen. “Hudson's Bay in Nederland wordt aangepast aan de Nederlandse markt. We hebben bewust voor Scheltema gekozen, omdat zij een beleving weten te creëren rond de verkoop van boeken. De boeken worden op verschillende plekken door de winkel aangeboden en aangepast aan actuele events zoals Moederdag, Kerst en de zomervakantie”, aldus Jacco van der Steen, directeur Inkoop en Marketing van Hudson’s Bay.


De samenwerking met Hudson’s Bay maakt het assortiment van de Amsterdamse boekenzaak in meer steden bereikbaar voor Nederlandse klanten. Scheltema biedt haar online klanten Same Day Delivery. Winkelmanager Gretske de Jong van Scheltema Amsterdam: “We kunnen onze filosofie en liefde voor boeken nu delen met klanten door heel Nederland.”
 

Boekhandel Scheltema, dat met haar vestiging aan het Rokin Hudson’s Bay in Amsterdam als naaste buurman krijgt, is een van grootste en de bekendste boekhandels van de hoofdstad. De boekenzaak, die stamt uit 1853, bezet hier sinds drie jaar een pand van ruim 3200 vierkante meter met vijf etages met een breed aanbod van meer dan 125.000 titels en een koffiebar. Scheltema telt 47 medewerkers en organiseert vele evenementen per jaar. De boekwinkel maakte in 2014 onder Novamedia een doorstart.

 

Start Nederlandse uitrol

Hudson’s Bay begint in augustus aan haar Nederlandse uitrol. Het Canadese warenhuis wil dit najaar in ons land tien vestigingen openen in Almere, Amsterdam, Breda, Den Bosch, Den Haag, Leiden, Maastricht, Rotterdam, Tilburg en Zwolle. Het assortiment van fashion, beauty, lifestyle en home, bestaande uit exclusieve merken en populaire ontwerpers is online beschikbaar op hudsonsbay.nl.
 

Nederland is het eerste land buiten Canada waar de retailer zich vestigt. Ook voor Duitsland bestaan plannen voor opening van winkels. Hudson’s Bay Hudson’s Bay Company, opgericht in 1670, is het oudste bedrijf van Noord-Amerika. In Canada omvat het warenhuis 90 locaties en online winkel thebay.com.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top