Hudson’s Bay heeft interesse in overname Macy’s

Hudson’s Bay heeft interesse in overname Macy’s

Het Canadese Hudson’s Bay zou zijn Amerikaanse sectorgenoot Macy’s benaderd hebben voor een overname. Macy’s heeft in de Verenigde Staten bijna 900 vestigingen en is daarmee één van de grootste warenhuisketens in het land.

Gesprekken in vroege fase

Het nieuws rond de gesprekken is nog niet bevestigd door Macy’s of Hudson’s Bay, maar volgens bronnen dicht bij de zaak zijn ze wel degelijk aan de gang, al zijn ze nog in een bijzonder vroege fase. Er zou niet enkel gesproken worden over een gewone overname, maar ook over een deal rond het vastgoed van Macy’s of een mogelijke samenwerking. Macy’s heeft nochtans een geschatte waarde van negen miljard euro en is daarmee vijf keer meer waard dan zijn Canadese kandidaat-overnemer.

 

Macy’s is momenteel bezig met een flinke herstructurering, waarbij de keten een honderdtal winkels gaat sluiten. Het gaat daarbij over winkels die niet goed presteren, maar ook over vestigingen waarvan het vastgoed bijzonder veel geld waard is. Een verkoop van die panden kan meer opbrengen dan het open houden van de winkels. Macy’s heeft bijna twintig miljard euro aan eigen vastgoed in handen. Begin 2016 sloot de keten al eens veertig winkels, waarbij bijna 5.000 mensen hun baan verloren.

 

Macy’s wil in de toekomst meer inzetten op online verkoop en heeft het zijn blik meer gericht op China, waar meer ruimte is om te groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Back to top