Hudson’s Bay komt ook naar Maastricht | RetailDetail

Hudson’s Bay komt ook naar Maastricht

Hudson’s Bay komt ook naar Maastricht

Het Canadese Hudson’s Bay gaat volgende zomer ook zijn intrek nemen in het voormalige pand van V&D in Maastricht. Tegen de zomer willen de Canadezen een twintigtal filialen hebben in Nederland.

30.000 vierkante meter

Er wordt al langer gezegd dat Hudson’s Bay ook in Limburg enkele panden op oog had, met name in Maastricht, Roermond en Venlo. Het contract in Maastricht is ondertussen al officieel getekend, al is het nog niet zeker welke keten in Maastricht de deuren zal openen: dat kan een filiaal van Hudson’s Bay zijn, maar mogelijk neemt outletketen Saks Off 5th er zijn intrek. Op meer nieuws uit Roermond en Venlo is het momenteel nog even wachten.

 

Het pand dat Hudson’s Bay in Maastricht gaat huren heeft een oppervlakte van ongeveer 30.000 m², verspreid over vijf verdiepingen. Het pand staat leeg sinds het faillissement van V&D.

 

Hudson’s Bay is trouwens niet van plan om vestigingen te openen van het Duitse Galeria Kaufhof of het Belgische Galeria Inno te openen in Nederland. “Uit consumentenonderzoek weten we dat Kaufhof en Inno niet heel bekend zijn. Nederlanders hebben meer affiniteit met Angelsaksische warenhuizen. Wij willen cool zijn”, zegt CEO Jerry Storch aan De Limburger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.