Hudson’s Bay kondigt komst naar Nederland officieel aan

Hudson’s Bay kondigt komst naar Nederland officieel aan

Het Canadese Hudson’s Bay, het oudste bedrijf in Noord-Amerika, heeft officieel aangekondigd dat het naar Nederland komt. Het plan is om door middel van de opening van twintig nieuwe warenhuizen een landelijke dekking te creëren in Nederland.

 

Zomer 2017

Hudson’s Bay heeft daarvoor ondertussen al een aantal huurcontracten voor de lange termijn afgesloten, terwijl de onderhandelingen rond een aantal panden nog lopen. Hudson’s Bay is van plan om filialen van de gelijknamige warenhuisketen te openen, maar ook de outletketen Saks Fifth Off komt naar Nederland. De eerste vestiging moet zijn deuren in de zomer van 2017 openen. Galeria Inno, dat al te vinden is in België en dat ook deel uitmaakt van Hudson’s Bay, zal zijn weg voorlopig dus niet vinden naar Nederland.

 

“We zien dat er op de Nederlandse retailmarkt ruimte bestaat voor zowel warenhuizen in het premiumsegment als voor discountformules”, zegt CEO Jerry Storch van Hudson’s Bay volgens het FD in een verklaring.

 

Hudson’s Bay verwacht dat er ongeveer 300 miljoen euro zal moeten geïnvesteerd worden om de nieuwe panden in orde te krijgen. Het merendeel van die investering wordt echter door de verhuurders gedragen. Alles samen wil het Canadese bedrijf 2.500 banen creëren in de eigen winkels.

 

Er werd al langer gefluisterd dat Hudson’s Bay werk maakte van een stap naar Nederland en bij het faillissement van V&D dook het bedrijf op als mogelijke huurder van een aantal panden. Vorig jaar zette het zijn eerste stappen in Europa, na de overname van Galeria Inno in België en Galeria Kaufhof in Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top