Hudson’s Bay vandaag van start in Nederland

Hudson’s Bay vandaag van start in Nederland
Facebook

Vandaag is het dan eindelijk zover: de Canadese warenhuisketen Hudson’s Bay opent zijn eerste filiaal in Nederland. Ze vult zo het gat in dat werd achtergelaten door het faillissement van het Nederlandse V&D.

350 miljoen euro

Het eerste filiaal opent vandaag de deuren op het Rokin in Amsterdam, later deze week volgen ook nog Den Haag en Rotterdam en op drie weken tijd zullen in totaal tien vestigingen geopend worden. Alles samen moeten er vijftien winkels komen, waarvan veertien in een voormalig pand van V&D, waar ook meteen een restaurant van La Place te vinden zal zijn. Enkel in Amsterdam werd er gekozen voor een volledig nieuw pand en een eigen restaurant: dat filiaal moet dan ook het paradepaardje worden van de keten in Nederland.

 

“Zestien maanden geleden hebben we ons plan voor een Nederlandse Hudson's Bay aangekondigd”, zegt topman Jerry Storch van het Canadese moederbedrijf aan het FD. “We gaan nu van start met 1600 werknemers, volgend jaar zijn het er 2500. Nog deze maand zullen we tien warenhuizen openen. Dat is nog nooit vertoond in de wereld.” In totaal wordt er 350 miljoen euro geïnvesteerd in Nederland.

 

Hudson’s Bay wil zich in Nederland vooral onderscheiden op vlak van service, omdat het zelf inziet dat je de producten ook ergens anders kan kopen. Zo zijn er grote paskamers, gratis wifi, een horlogereparatiedienst, een barbier en een demonstratiekeuken te vinden. Qua assortiment mikt de keten vooral op het middensegment, maar ook luxemerken als Louis Vuitton, Fendi en Gucci zullen er te vinden zijn, waardoor er toch enige overlap is met concurrent De Bijenkorf. Het gaat daarbij vaak wel over vintage producten en dus geen nieuwe artikelen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Back to top