Hudson’s Bay vandaag van start in Nederland | RetailDetail

Hudson’s Bay vandaag van start in Nederland

Hudson’s Bay vandaag van start in Nederland
Facebook

Vandaag is het dan eindelijk zover: de Canadese warenhuisketen Hudson’s Bay opent zijn eerste filiaal in Nederland. Ze vult zo het gat in dat werd achtergelaten door het faillissement van het Nederlandse V&D.

350 miljoen euro

Het eerste filiaal opent vandaag de deuren op het Rokin in Amsterdam, later deze week volgen ook nog Den Haag en Rotterdam en op drie weken tijd zullen in totaal tien vestigingen geopend worden. Alles samen moeten er vijftien winkels komen, waarvan veertien in een voormalig pand van V&D, waar ook meteen een restaurant van La Place te vinden zal zijn. Enkel in Amsterdam werd er gekozen voor een volledig nieuw pand en een eigen restaurant: dat filiaal moet dan ook het paradepaardje worden van de keten in Nederland.

 

“Zestien maanden geleden hebben we ons plan voor een Nederlandse Hudson's Bay aangekondigd”, zegt topman Jerry Storch van het Canadese moederbedrijf aan het FD. “We gaan nu van start met 1600 werknemers, volgend jaar zijn het er 2500. Nog deze maand zullen we tien warenhuizen openen. Dat is nog nooit vertoond in de wereld.” In totaal wordt er 350 miljoen euro geïnvesteerd in Nederland.

 

Hudson’s Bay wil zich in Nederland vooral onderscheiden op vlak van service, omdat het zelf inziet dat je de producten ook ergens anders kan kopen. Zo zijn er grote paskamers, gratis wifi, een horlogereparatiedienst, een barbier en een demonstratiekeuken te vinden. Qua assortiment mikt de keten vooral op het middensegment, maar ook luxemerken als Louis Vuitton, Fendi en Gucci zullen er te vinden zijn, waardoor er toch enige overlap is met concurrent De Bijenkorf. Het gaat daarbij vaak wel over vintage producten en dus geen nieuwe artikelen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.