Hudson’s Bay vandaag van start in Nederland

Hudson’s Bay vandaag van start in Nederland
Facebook

Vandaag is het dan eindelijk zover: de Canadese warenhuisketen Hudson’s Bay opent zijn eerste filiaal in Nederland. Ze vult zo het gat in dat werd achtergelaten door het faillissement van het Nederlandse V&D.

350 miljoen euro

Het eerste filiaal opent vandaag de deuren op het Rokin in Amsterdam, later deze week volgen ook nog Den Haag en Rotterdam en op drie weken tijd zullen in totaal tien vestigingen geopend worden. Alles samen moeten er vijftien winkels komen, waarvan veertien in een voormalig pand van V&D, waar ook meteen een restaurant van La Place te vinden zal zijn. Enkel in Amsterdam werd er gekozen voor een volledig nieuw pand en een eigen restaurant: dat filiaal moet dan ook het paradepaardje worden van de keten in Nederland.

 

“Zestien maanden geleden hebben we ons plan voor een Nederlandse Hudson's Bay aangekondigd”, zegt topman Jerry Storch van het Canadese moederbedrijf aan het FD. “We gaan nu van start met 1600 werknemers, volgend jaar zijn het er 2500. Nog deze maand zullen we tien warenhuizen openen. Dat is nog nooit vertoond in de wereld.” In totaal wordt er 350 miljoen euro geïnvesteerd in Nederland.

 

Hudson’s Bay wil zich in Nederland vooral onderscheiden op vlak van service, omdat het zelf inziet dat je de producten ook ergens anders kan kopen. Zo zijn er grote paskamers, gratis wifi, een horlogereparatiedienst, een barbier en een demonstratiekeuken te vinden. Qua assortiment mikt de keten vooral op het middensegment, maar ook luxemerken als Louis Vuitton, Fendi en Gucci zullen er te vinden zijn, waardoor er toch enige overlap is met concurrent De Bijenkorf. Het gaat daarbij vaak wel over vintage producten en dus geen nieuwe artikelen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Standaard Boekhandel, Bol.com en JBC vallen in de prijzen

24/11/2017

Standaard Boekhandel is op de RetailDetail Night uitgeroepen tot Qrf Beste Winkelketen van België 2017-2018. Bol.com nam de Qrf Webshop Award Belgium in ontvangst en JBC won de Qrf Sustainability Award.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Eerste Belgische Blokkers volgens nieuw concept heropend

23/11/2017

De Nederlandse keten Blokker heeft de voorbije dagen de eerste vestigingen heropend die volgens het nieuwe concept van de keten zijn ingericht. In Nederland is het nieuwe concept al bij meer dan 300 winkels te vinden.

Back to top