Hudson’s Bay verwacht fikse groei | RetailDetail

Hudson’s Bay verwacht fikse groei

Hudson’s Bay verwacht fikse groei

Hudson’s Bay verwacht in 2016 een stevige groei in de omzet, terwijl het in 2015 ook al een mooie omzetstijging liet optekenen. Als het de eigen voorspellingen waarmaakt, dan verviervoudigt de warenhuisketen haar omzet op drie jaar tijd.

 

Grote sprongen in Europa

Toen Hudson’s Bay in 2013 naar de beurs trok, had het een omzet van ongeveer 4 miljard dollar (3,5 miljard euro), terwijl de keten dit jaar een omzet van ongeveer 15 miljard euro (13,2 miljard euro) verwacht. Die snelle groei komt er dankzij winkelopeningen en overnames, maar ook dankzij de grote sprongen die het bedrijf maakt in Europa. Zo is het al aanwezig in België en Duitsland en zijn er plannen om in Nederland een aantal filialen te openen.

 

CEO Jerry Storch ziet ondertussen enkel maar voordelen aan de schaalvergroting. “Deze groei staat ons toe om meer efficiënt te worden in alle segmenten van ons bedrijf, gaande van inkopen, naar vervoer en de productie van onze huismerken”, zei hij tijdens de voorbije aandeelhoudersvergadering.

 

Hudson’s Bay wist in 2015 de retailomzet met 37 procent de hoogte in de jagen naar 11 miljard dollar (9,7 miljard euro), voornamelijk dankzij de overname van Galeria Kaufhof en Galeria Inno in Duitsland en België. Volgend jaar wil het dan weer 20 filialen openen in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.