Hudson’s Bay verwacht fikse groei | RetailDetail

Hudson’s Bay verwacht fikse groei

Hudson’s Bay verwacht fikse groei

Hudson’s Bay verwacht in 2016 een stevige groei in de omzet, terwijl het in 2015 ook al een mooie omzetstijging liet optekenen. Als het de eigen voorspellingen waarmaakt, dan verviervoudigt de warenhuisketen haar omzet op drie jaar tijd.

 

Grote sprongen in Europa

Toen Hudson’s Bay in 2013 naar de beurs trok, had het een omzet van ongeveer 4 miljard dollar (3,5 miljard euro), terwijl de keten dit jaar een omzet van ongeveer 15 miljard euro (13,2 miljard euro) verwacht. Die snelle groei komt er dankzij winkelopeningen en overnames, maar ook dankzij de grote sprongen die het bedrijf maakt in Europa. Zo is het al aanwezig in België en Duitsland en zijn er plannen om in Nederland een aantal filialen te openen.

 

CEO Jerry Storch ziet ondertussen enkel maar voordelen aan de schaalvergroting. “Deze groei staat ons toe om meer efficiënt te worden in alle segmenten van ons bedrijf, gaande van inkopen, naar vervoer en de productie van onze huismerken”, zei hij tijdens de voorbije aandeelhoudersvergadering.

 

Hudson’s Bay wist in 2015 de retailomzet met 37 procent de hoogte in de jagen naar 11 miljard dollar (9,7 miljard euro), voornamelijk dankzij de overname van Galeria Kaufhof en Galeria Inno in Duitsland en België. Volgend jaar wil het dan weer 20 filialen openen in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brugge bindt strijd aan met toeristenwinkeltjes

21/02/2018

Als het van het Brugse Open VLD Plus afhangt, komt er een verbod op nieuwe winkeltjes die mikken op toeristen in de binnenstad. Brugge zou zo een voorbeeld nemen aan Amsterdam.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie tegen de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Back to top