Hudson’s Bay wil 1 miljard euro investeren in Galeria Kaufhof | RetailDetail

Hudson’s Bay wil 1 miljard euro investeren in Galeria Kaufhof

Hudson’s Bay wil 1 miljard euro investeren in Galeria Kaufhof

Hudson’s Bay heeft plannen om de komende vijf tot zeven jaar een miljard euro te investeren in warenhuisketen Galeria Kaufhof. Dat zegt CEO Jerry Storch aan het Duitse vakblad Handelsblatt.

Modernisering

Het Canadese bedrijf, dat sinds vorig jaar eigenaar is van Galeria Kaufhof, wil voornamelijk investeren in Duitsland omdat het daar nog heel wat ruimte ziet voor de warenhuisketen. Zo moeten de Duitse winkels gemoderniseerd worden: de werkzaamheden daarvoor zullen de komende weken al beginnen. In een eerste stap worden er alvast tien van de honderd Duitse filialen vernieuwd. Alleen al voor de vestiging in Düsseldorf wordt dertig miljoen euro uitgetrokken.

 

Daarnaast zullen er in de toekomst ook nieuwe merken aangeboden worden, om een nieuw publiek aan te trekken. Daarbij wordt vooral gekeken naar merken die aantrekkelijk zijn voor jonge klanten. Hudson’s Bay wil ook een veertigtal vestigingen van outletketen Saks Fifth Off openen in Duitsland.

 

Tot slot zal er ook werk gemaakt worden van een verdere internationale expansie, waarbij naast de Duitstalige markten ook de Benelux een optie is voor Hudson’s Bay. Hudson’s Bay is ook al eigenaar van de warenhuizen van Inno in België. Bovendien wordt er gekeken naar de online markt, waar warenhuizen volgens Storch wereldwijd steeds te weinig in hebben geïnvesteerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.