Hudson’s Bay wil 1 miljard euro investeren in Galeria Kaufhof

Hudson’s Bay wil 1 miljard euro investeren in Galeria Kaufhof

Hudson’s Bay heeft plannen om de komende vijf tot zeven jaar een miljard euro te investeren in warenhuisketen Galeria Kaufhof. Dat zegt CEO Jerry Storch aan het Duitse vakblad Handelsblatt.

Modernisering

Het Canadese bedrijf, dat sinds vorig jaar eigenaar is van Galeria Kaufhof, wil voornamelijk investeren in Duitsland omdat het daar nog heel wat ruimte ziet voor de warenhuisketen. Zo moeten de Duitse winkels gemoderniseerd worden: de werkzaamheden daarvoor zullen de komende weken al beginnen. In een eerste stap worden er alvast tien van de honderd Duitse filialen vernieuwd. Alleen al voor de vestiging in Düsseldorf wordt dertig miljoen euro uitgetrokken.

 

Daarnaast zullen er in de toekomst ook nieuwe merken aangeboden worden, om een nieuw publiek aan te trekken. Daarbij wordt vooral gekeken naar merken die aantrekkelijk zijn voor jonge klanten. Hudson’s Bay wil ook een veertigtal vestigingen van outletketen Saks Fifth Off openen in Duitsland.

 

Tot slot zal er ook werk gemaakt worden van een verdere internationale expansie, waarbij naast de Duitstalige markten ook de Benelux een optie is voor Hudson’s Bay. Hudson’s Bay is ook al eigenaar van de warenhuizen van Inno in België. Bovendien wordt er gekeken naar de online markt, waar warenhuizen volgens Storch wereldwijd steeds te weinig in hebben geïnvesteerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Back to top