Hudson's Bay start zoektocht naar duizenden werknemers | RetailDetail

Hudson's Bay start zoektocht naar duizenden werknemers

Hudson's Bay start zoektocht naar duizenden werknemers
© Shutterstock

De Canadese warenhuisketen Hudson's Bay schakelt een versnelling hoger in haar Nederlandse expansieplannen. Vandaag start immers de aanwervingsprocedure om liefst 1.800 nieuwe werknemers te vinden, nog eens 700 plaatsen worden later opgevuld.

Opleiding start in juli

In het derde kwartaal van 2017 wil Hudson's Bay zijn eerste tien Nederlandse warenhuizen openen, en daarvoor is een klein leger aan werknemers nodig. De tien warenhuizen zijn gemiddeld goed voor zowat 200 jobs, die vanaf 1 juli opgeleid zullen worden in de Hudson's Bay Academy. Het gaat dan om o.a. winkelmanagers, begroeters en verkoopsspecialisten voor de vestigingen in Almere, Amsterdam, Breda, Den Bosch, Den Haag, Leiden, Maastricht, Rotterdam, Tilburg en Zwolle.

 

De lat ligt hoog voor de Canadezen: voor wat ze zelf de "grootste retailstart-up ooit" noemen zoeken ze medewerkers die de klanten tegelijk beleving moeten bieden en hen laten ontspannen, en die willen mee bouwen aan "het warenhuis van de toekomst". De selectie begint logischerwijs met de aanmelding en gaat verder met een video-interview. Daarna volgt nog een telefoongesprek, en pas dan weten de kandidaten of ze aan de opleiding bij de Academy mogen beginnen.

 

Na deze eerste golf zouden overigens nog eens 700 nieuwe medewerkers nodig zijn voor de tweede stap van Hudson's Bays expansie in Nederland: dan gaat het om warenhuizen in Amersfoort, Amstelveen, Enschede, Haarlem en Utrecht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.