Hunkemöller wint Comeos Mercuriusprijs

Hunkemöller wint Comeos Mercuriusprijs

De Hunkemöller-winkel op de Antwerpse Meir heeft de Comeos Mercuriusprijs gewonnen voor beste winkelconcept van het jaar. Volgens de jury bezorgt de winkel de klant zelfs "een perfecte beleving".

Beleving centraal

Volgens de jury gaat Hunkemöller in Antwerpen nog een stap verder dan de andere genomineerden op vlak van winkelervaring: "Van het advies aan de kassa tot de slogan 'sexy comes in all shapes' op het kaartje met je persoonlijke maten."

 

"We willen een jong en hip merk zijn, en niet langer het discount-gevoel uitstralen waar je vooral veel spullen vond, die dan ook nog eens goedkoop waren. We blijven natuurlijk niet duur, maar we merken dat we elementen van de flagship store in alle winkels kunnen introduceren. En die aanpak loont," zegt retailmarketingmanager Britta Hall.

 

Ook de andere laureaten werden geprezen, omdat ze de klant centraal proberen te zetten. De Delhaize in Wezembeek-Oppem ging aan de haal met het zilver, terwijl de ecologische winkel van Lidl in Elsene op de derde plaats eindigde. De jury, die bestond uit experten en een studente retailmanagement van de Hogeschool Gent, had eerder een lijst gemaakt van tien genomineerden en duidde na een bezoek van mysteryshoppers de winnaars aan.

 

Aanmoediging voor Wasbar

Wasbar, het concept dat een wassalon mengt met een bar, kreeg de aanmoedigingsprijs. De jury prees Wasbar voor zijn uniek concept en de focus op duurzaamheid en beleving.

 

"Met de Wasbar vulden we eigenlijk geen behoefte in: we hebben er één gecreëerd. Onze doelgroep ging elke week met hun was naar mama en papa, terwijl zij eigenlijk oud genoeg zijn om zelf te wassen. In de Wasbar kan dit op een leuke manier," zegt zaakvoerder Dries Henau.

Tags: