Hunkemöller wint Comeos Mercuriusprijs | RetailDetail

Hunkemöller wint Comeos Mercuriusprijs

Hunkemöller wint Comeos Mercuriusprijs

De Hunkemöller-winkel op de Antwerpse Meir heeft de Comeos Mercuriusprijs gewonnen voor beste winkelconcept van het jaar. Volgens de jury bezorgt de winkel de klant zelfs "een perfecte beleving".

Beleving centraal

Volgens de jury gaat Hunkemöller in Antwerpen nog een stap verder dan de andere genomineerden op vlak van winkelervaring: "Van het advies aan de kassa tot de slogan 'sexy comes in all shapes' op het kaartje met je persoonlijke maten."

 

"We willen een jong en hip merk zijn, en niet langer het discount-gevoel uitstralen waar je vooral veel spullen vond, die dan ook nog eens goedkoop waren. We blijven natuurlijk niet duur, maar we merken dat we elementen van de flagship store in alle winkels kunnen introduceren. En die aanpak loont," zegt retailmarketingmanager Britta Hall.

 

Ook de andere laureaten werden geprezen, omdat ze de klant centraal proberen te zetten. De Delhaize in Wezembeek-Oppem ging aan de haal met het zilver, terwijl de ecologische winkel van Lidl in Elsene op de derde plaats eindigde. De jury, die bestond uit experten en een studente retailmanagement van de Hogeschool Gent, had eerder een lijst gemaakt van tien genomineerden en duidde na een bezoek van mysteryshoppers de winnaars aan.

 

Aanmoediging voor Wasbar

Wasbar, het concept dat een wassalon mengt met een bar, kreeg de aanmoedigingsprijs. De jury prees Wasbar voor zijn uniek concept en de focus op duurzaamheid en beleving.

 

"Met de Wasbar vulden we eigenlijk geen behoefte in: we hebben er één gecreëerd. Onze doelgroep ging elke week met hun was naar mama en papa, terwijl zij eigenlijk oud genoeg zijn om zelf te wassen. In de Wasbar kan dit op een leuke manier," zegt zaakvoerder Dries Henau.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.