Hunkemöller wint Comeos Mercuriusprijs | RetailDetail

Hunkemöller wint Comeos Mercuriusprijs

Hunkemöller wint Comeos Mercuriusprijs

De Hunkemöller-winkel op de Antwerpse Meir heeft de Comeos Mercuriusprijs gewonnen voor beste winkelconcept van het jaar. Volgens de jury bezorgt de winkel de klant zelfs "een perfecte beleving".

Beleving centraal

Volgens de jury gaat Hunkemöller in Antwerpen nog een stap verder dan de andere genomineerden op vlak van winkelervaring: "Van het advies aan de kassa tot de slogan 'sexy comes in all shapes' op het kaartje met je persoonlijke maten."

 

"We willen een jong en hip merk zijn, en niet langer het discount-gevoel uitstralen waar je vooral veel spullen vond, die dan ook nog eens goedkoop waren. We blijven natuurlijk niet duur, maar we merken dat we elementen van de flagship store in alle winkels kunnen introduceren. En die aanpak loont," zegt retailmarketingmanager Britta Hall.

 

Ook de andere laureaten werden geprezen, omdat ze de klant centraal proberen te zetten. De Delhaize in Wezembeek-Oppem ging aan de haal met het zilver, terwijl de ecologische winkel van Lidl in Elsene op de derde plaats eindigde. De jury, die bestond uit experten en een studente retailmanagement van de Hogeschool Gent, had eerder een lijst gemaakt van tien genomineerden en duidde na een bezoek van mysteryshoppers de winnaars aan.

 

Aanmoediging voor Wasbar

Wasbar, het concept dat een wassalon mengt met een bar, kreeg de aanmoedigingsprijs. De jury prees Wasbar voor zijn uniek concept en de focus op duurzaamheid en beleving.

 

"Met de Wasbar vulden we eigenlijk geen behoefte in: we hebben er één gecreëerd. Onze doelgroep ging elke week met hun was naar mama en papa, terwijl zij eigenlijk oud genoeg zijn om zelf te wassen. In de Wasbar kan dit op een leuke manier," zegt zaakvoerder Dries Henau.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.