Hunkemöller wint Comeos Mercuriusprijs

Hunkemöller wint Comeos Mercuriusprijs

De Hunkemöller-winkel op de Antwerpse Meir heeft de Comeos Mercuriusprijs gewonnen voor beste winkelconcept van het jaar. Volgens de jury bezorgt de winkel de klant zelfs "een perfecte beleving".

Beleving centraal

Volgens de jury gaat Hunkemöller in Antwerpen nog een stap verder dan de andere genomineerden op vlak van winkelervaring: "Van het advies aan de kassa tot de slogan 'sexy comes in all shapes' op het kaartje met je persoonlijke maten."

 

"We willen een jong en hip merk zijn, en niet langer het discount-gevoel uitstralen waar je vooral veel spullen vond, die dan ook nog eens goedkoop waren. We blijven natuurlijk niet duur, maar we merken dat we elementen van de flagship store in alle winkels kunnen introduceren. En die aanpak loont," zegt retailmarketingmanager Britta Hall.

 

Ook de andere laureaten werden geprezen, omdat ze de klant centraal proberen te zetten. De Delhaize in Wezembeek-Oppem ging aan de haal met het zilver, terwijl de ecologische winkel van Lidl in Elsene op de derde plaats eindigde. De jury, die bestond uit experten en een studente retailmanagement van de Hogeschool Gent, had eerder een lijst gemaakt van tien genomineerden en duidde na een bezoek van mysteryshoppers de winnaars aan.

 

Aanmoediging voor Wasbar

Wasbar, het concept dat een wassalon mengt met een bar, kreeg de aanmoedigingsprijs. De jury prees Wasbar voor zijn uniek concept en de focus op duurzaamheid en beleving.

 

"Met de Wasbar vulden we eigenlijk geen behoefte in: we hebben er één gecreëerd. Onze doelgroep ging elke week met hun was naar mama en papa, terwijl zij eigenlijk oud genoeg zijn om zelf te wassen. In de Wasbar kan dit op een leuke manier," zegt zaakvoerder Dries Henau.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top