Ikea wil drie hotels in België | RetailDetail

Ikea wil drie hotels in België

Ikea wil drie hotels in België

De Zweedse meubelketen Ikea heeft onlangs zijn eerste Moxy-budgethotel geopend in Milaan, in samenwerking met Marriott. Ook in België wil de keten drie van die hotels openen, in Antwerpen, Brussel en Gent.

Gebouwd in modules

De Moxy-hotels van Ikea en Marriott zijn trendy budgethotels met een oppervlakte van 5.000 tot 10.000 m² en 150 tot 200 kamers. De prijs van een kamer varieert van 65 tot 95 euro. De volgende tien jaar wil Ikea 150 van dergelijke hotels openen.

 

De hotels worden prefab gebouwd in Italië en kunnen dan per deel vervoerd worden. Op een jaar tijd kan een volledig hotel gemaakt worden. De meubels worden ontworpen door mensen van Ikea, maar zullen niet te koop zijn in de winkels.


Ook in België willen Marriott en Ikea drie hotels openen, maar het vond voorlopig nog geen geschikte locatie. "We willen een Moxy-hotel in de buurt van Brussels Airport en het centrum van Antwerpen en we zoeken ook in Gent", zegt topman Peter Andrews van Inter Hospitality, het dochterbedrijf van Ikea dat de hotels bouwt. "Maar het is supermoeilijk om een goede lokatie te vinden. Er waren gesprekken, maar die zijn afgesprongen. Maar we hopen zo snel mogelijk in België actief te zijn."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.