INNO mikt op totaalbeleving met nieuwe partners

INNO

Warenhuisketen INNO heeft drie volledig vernieuwde winkels heropend. De retailer vervolledigt er het aanbod met koffie, broodjes, sappen, chocolade en bloemen om de winkelbeleving nog te versterken.

 

Emotie en warmte

Na maanden van verbouwingen kan INNO uitpakken met drie volledig vernieuwde winkels: in Luik, Leuven en Sint-Niklaas (Waasland Shopping). Vier van de zestien warenhuizen hebben nu een ingrijpende renovatie achter de rug. Terwijl vaste klanten ‘hun’ INNO blijven herkennen, wil de retailer ook een nieuw publiek aanspreken.

 

“We brengen meer emotie en warmte in de winkels. Shoppers moeten zich goed voelen bij ons. We verdelen het warenhuis in werelden: elke afdeling heeft z’n eigen sfeer, met zithoeken, planten…”, vertelt merchandising- en marketingdirecteur Elly Zwinnen. Daarbij is er ruimte voor lokale accenten: in Leuven bijvoorbeeld biedt de winkel een veel ruimer aanbod aan keukengerei dan voorheen, omdat het aanbod in de regio beperkt is.

 

Nieuwe partners

Verrassing brengt de warenhuisketen met nieuwe samenwerkingen, vooral in voeding. In Luik, en heel binnenkort ook in Brussel Nieuwstraat en Antwerpen Meir, kunnen shoppers terecht voor een kop koffie, een smoothie of vers sap van BON, een ontbijt- en lunchketen die al acht vestigingen heeft in Brussel. Ook salades, belegde broodjes en desserts staan er op het menu.

 

In Luik werkt INNO bovendien samen met Rouge Coquelicot als partner voor verse snijbloemen en kamerplanten. In de shop-in-the-shop vinden klanten ook interieurdecoratie, vazen en kaarsen. En nog in deze winkel presenteert chocolatier Arnaud Duroy een ruim aanbod 100% Belgische, artisanale pralines, cuberdons, melocakes en macarons.

 

Uitstekende resultaten

De verbouwingen zijn onderdeel van een ruimer strategisch transformatieplan, dat ook de lancering inhield van een digitale marktplaats afgelopen voorjaar, de implementatie van een nieuw ERP-systeem achter de schermen en de volledige rebranding van het merk INNO.

 

“We vinden de department store helemaal opnieuw uit en maken van INNO een fascinerende place to be voor het Belgische publiek. INNO wordt een inspirerende omgeving die alle zintuigen prikkelt. Dankzij extra services, zoals de ‘Coffee corner & Jus’, wordt een middagje shoppen bij INNO echt een totaalbeleving voor onze klanten”, zegt CEO Armin Devender.

 

INNO ontwikkelde het nieuwe winkelconcept vorig jaar tijdens de lockdowns. De eerste testwinkel opende in december 2020, in Schoten. “De eerste resultaten zijn uitstekend”, aldus Devender. “We krijgen goede feedback van onze klanten. Ze vinden beter hun weg in de winkel en waarderen de loungezones.” De komende jaren worden ook de andere INNO-winkels vernieuwd.