Instagram test nieuwe verkoopmogelijkheden | RetailDetail

Instagram test nieuwe verkoopmogelijkheden

Instagram test nieuwe verkoopmogelijkheden

Instagram heeft nieuwe verkoopmogelijkheden aangekondigd op zijn blog: een aantal merken hebben momenteel de mogelijkheid om hun afbeeldingen met een speciale tag aan te duiden, waardoor hun volgers het product rechtstreeks kunnen kopen.

Drempel tot aankoop verlagen

Voorlopig is de test wel beperkt tot twintig Amerikaanse merken, zoals Kate Spade, JackThreads en Warby Parker. Wanneer zij de nieuwe tag gebruiken, komt er een nieuw icoontje bij de afbeelding te staan. Wanneer een gebruiker van Instagram daarop klikt, krijgt die meer informatie over het product en komt er ook met een ‘shop now’-knop in beeld. Die leidt de bezoeker rechtstreeks naar de kassa van de webwinkel van het merk.

 

Instagram maakte het eerder al mogelijk om advertenties te plaatsen van waaruit gebruikers van de app een rechtstreekse aankoop kunnen doen, maar het gaat nu dus nog een stap verder. Veel merken gebruiken Instagram al als een soort etalage, maar de stap naar een aankoop was voor veel gebruikers nog te groot. Instagram hoopt die drempel nu voldoende verlagen.

 

Daarnaast wil het netwerk gebruikers in de toekomst ook de mogelijkheid geven om content die ze tegenkomen op te slaan, zodat ze nog kunnen nadenken over hun aankoop. Uit onderzoek blijkt immers dat slechts één op de vijf aankopen binnen één dag wordt gedaan en dat consumenten over het algemeen dus enkele dagen nodig hebben om over te gaan tot een aankoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.