Instagram test nieuwe verkoopmogelijkheden | RetailDetail

Instagram test nieuwe verkoopmogelijkheden

Instagram test nieuwe verkoopmogelijkheden

Instagram heeft nieuwe verkoopmogelijkheden aangekondigd op zijn blog: een aantal merken hebben momenteel de mogelijkheid om hun afbeeldingen met een speciale tag aan te duiden, waardoor hun volgers het product rechtstreeks kunnen kopen.

Drempel tot aankoop verlagen

Voorlopig is de test wel beperkt tot twintig Amerikaanse merken, zoals Kate Spade, JackThreads en Warby Parker. Wanneer zij de nieuwe tag gebruiken, komt er een nieuw icoontje bij de afbeelding te staan. Wanneer een gebruiker van Instagram daarop klikt, krijgt die meer informatie over het product en komt er ook met een ‘shop now’-knop in beeld. Die leidt de bezoeker rechtstreeks naar de kassa van de webwinkel van het merk.

 

Instagram maakte het eerder al mogelijk om advertenties te plaatsen van waaruit gebruikers van de app een rechtstreekse aankoop kunnen doen, maar het gaat nu dus nog een stap verder. Veel merken gebruiken Instagram al als een soort etalage, maar de stap naar een aankoop was voor veel gebruikers nog te groot. Instagram hoopt die drempel nu voldoende verlagen.

 

Daarnaast wil het netwerk gebruikers in de toekomst ook de mogelijkheid geven om content die ze tegenkomen op te slaan, zodat ze nog kunnen nadenken over hun aankoop. Uit onderzoek blijkt immers dat slechts één op de vijf aankopen binnen één dag wordt gedaan en dat consumenten over het algemeen dus enkele dagen nodig hebben om over te gaan tot een aankoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.