Instagram test nieuwe verkoopmogelijkheden

Instagram test nieuwe verkoopmogelijkheden

Instagram heeft nieuwe verkoopmogelijkheden aangekondigd op zijn blog: een aantal merken hebben momenteel de mogelijkheid om hun afbeeldingen met een speciale tag aan te duiden, waardoor hun volgers het product rechtstreeks kunnen kopen.

Drempel tot aankoop verlagen

Voorlopig is de test wel beperkt tot twintig Amerikaanse merken, zoals Kate Spade, JackThreads en Warby Parker. Wanneer zij de nieuwe tag gebruiken, komt er een nieuw icoontje bij de afbeelding te staan. Wanneer een gebruiker van Instagram daarop klikt, krijgt die meer informatie over het product en komt er ook met een ‘shop now’-knop in beeld. Die leidt de bezoeker rechtstreeks naar de kassa van de webwinkel van het merk.

 

Instagram maakte het eerder al mogelijk om advertenties te plaatsen van waaruit gebruikers van de app een rechtstreekse aankoop kunnen doen, maar het gaat nu dus nog een stap verder. Veel merken gebruiken Instagram al als een soort etalage, maar de stap naar een aankoop was voor veel gebruikers nog te groot. Instagram hoopt die drempel nu voldoende verlagen.

 

Daarnaast wil het netwerk gebruikers in de toekomst ook de mogelijkheid geven om content die ze tegenkomen op te slaan, zodat ze nog kunnen nadenken over hun aankoop. Uit onderzoek blijkt immers dat slechts één op de vijf aankopen binnen één dag wordt gedaan en dat consumenten over het algemeen dus enkele dagen nodig hebben om over te gaan tot een aankoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Nieuwe CEO moet Fiets! volgende fase inleiden

12/12/2017

Fietsenketen Fiets! heeft een nieuwe CEO, die de keten terug op het juiste spoor moet zetten na een moeilijk jaar waarin oprichter Hendrik Winkelmans meer naar de achtergrond verdween.

Back to top