Intermarché broedt op winkelformule voor senioren | RetailDetail

Intermarché broedt op winkelformule voor senioren

Intermarché broedt op winkelformule voor senioren
Shutterstock.com

In september plant de Franse supermarktgroep de opening van een seniorenwinkel onder de naam ‘Bien Chez Moi’. Die zal een combinatie van producten en diensten aanbieden op maat van een oudere klantengroep.

 

Actieve senioren

De winkel voor ‘actieve senioren’ zal ongeveer 200 m² groot zijn en komt in de winkelgalerij van de Intermarché in Flers (Normandië). Vorige week organiseerde de retailer daar al een workshop met senioren uit de streek, meldt de regionale krant Ouest France. Zij mochten zich onder andere uitspreken over de naam van de winkel, het logo, het aanbod en de geplande diensten. Ze werden ook gepolst naar hun bereidheid om te betalen voor het serviceconcept.
 

Bien Chez Moi wil namelijk een combinatie aanbieden van vernieuwende producten en activiteiten zoals aangepaste voeding, dieetadvies, kooklessen, sportsessies, administratieve hulp, maar ook het begeleiden van senioren bij het boodschappen doen bijvoorbeeld. Intern werken de musketiers al een vol jaar aan de voorbereiding van de winkelopening. De komende weken wordt de nieuwe winkelformule verder verfijnd.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.