Japanse optiekketen Owndays richt blik op Nederland

Japanse optiekketen Owndays richt blik op Nederland

Japanse optiekketen Owndays richt blik op Nederland

De Japanse optiekketen Owndays is van plan om de komende drie jaar tot 30 vestigingen te openen in Nederland. Onlangs werd de eerste vestiging van de keten geopend in Den Haag. Wereldwijd heeft Owndays al meer dan 170 winkels.

 

Wereldwijd aanwezig zijn

De eerste Nederlandse winkel opende de deuren in winkelcentrum De Passage in Den Haag en zal binnenkort dus snel gezelschap krijgen. Dat schrijft RetailNews.

 

Owndays kiest in zijn winkels voor een eenvoudig prijssysteem, waarbij het enkel prijzen voor volledige brillen toont. Die prijzen variëren van 98 euro tot 198 euro. Wereldwijd zegt de keten meer dan 1,5 miljoen brillen per jaar te verkopen.

 

Owndays is ondertussen al aanwezig in meer dan tien landen, voornamelijk in Azië. Daarnaast is het ook te vinden in Australië. De uitbreiding naar Nederland is de eerste stap van de Japanse keten in Europa en past in de strategie van het bedrijf om in de toekomst wereldwijd aanwezig te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.