JBC is de beste omnichannelretailer van België | RetailDetail

JBC is de beste omnichannelretailer van België

JBC is de beste omnichannelretailer van België

Zonet werd op het RetailDetail Omnichannel Congress de bpost Omnichannel Award 2018 uitgereikt. De winnaar was JBC, dat door de aanwezigen werd verkozen boven ZEB en Sissy-Boy. 

 

Spannende eindronde

Het was voor de jury niet makkelijk om een shortlist van drie genomineerden te distilleren uit een flinke longlist, en de juryleden hadden eerder voor alle drie de overgebleven bedrijven mooie woorden over. Zo onderscheidt JBC zich volgens de jury niet alleen met een knappe nieuwe mobielvriendelijke webshop die personalisatiemogelijkheden biedt, maar vooral met een geslaagde integratie van alle back-endsystemen om de klanten een op-en-top omnichannel-aankoopervaring te kunnen bieden, van mobiel en desktop naar winkel en kiosk.

 

Lifestyleretailer Sissy-Boy loofde de jury dan weer omdat voor hen de winkels geen verkooppunten zijn, maar inspirerende ‘points of connection’ waarbij online verschillend wordt ingezet naargelang de categorie – voor bankstellen bijvoorbeeld is het online aandeel al 60% en de recent gelanceerde app haalde in geen tijd 50.000 downloads. ZEB zegt dan weer weinig heil te zien in pure e-commerce, maar omnichannel te beschouwen als een dienst voor klanten die voortdurend schakelen tussen online oriënteren en bestellen of offline kopen, aankopen thuis laten leveren, op kantoor of in één van de sterk gedigitaliseerde winkels

 

Uiteindelijk was het echter JBC dat de meeste aanwezigen op het RetailDetail Omnichannel Congress in Utopolis Mechelen kon overtuigen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.