K in Kortrijk blaast één kaarsje uit

K in Kortrijk blaast één kaarsje uit

K in KortrijkHet prestigieuze winkelcentrum K in Kortrijk wordt volgend weekend één jaar oud en plant alvast een feestweekend. Vrijdagavond begeleiden dance-acts een soort after work shopping party, zaterdag ligt de focus op gaming en multimedia en als afsluiter volgt, niet echt origineel, een koopzondag.

 

Wielerfreaks en gamers

Om als nieuw winkelcentrum toch aan naambekendheid te geraken, mikt K in Kortrijk wel vaker op doelgroepen die niet echt aansluiten bij het cliché van de "hardcore shopper". Zo worden alle voorjaarsklassiekers live op groot scherm vertoond om manlief ook naar Kortrijk-Centrum te krijgen terwijl de vrouw shopt. Ook dé klassieker onder de huismussen, de gamer, wordt af en toe naar Zuid-West-Vlaanderen gelokt. In oktober vorig jaar organiseerde het al de lancering van het voetbalspel FIFA11 - in Belgische première met voetballers én gamers. Dit jaar wordt de jeugd gelokt met het Ultieme Gamer-event, net als het FIFA-event op poten gezet door 4Gamers. Om de nieuwsgierigheid te laten winnen van de lange afstand, hoort daarbij een gamewedstrijd waarbij de winnaar - diegene die over alle platformen en in alle genres de meeste punten haalt - 5000 euro krijgt. 

 

Feestweekend als ontdekkingstocht

Uiteraard is zo'n feestweekend een win-winsituatie waarbij bedrijven en winkelcentrum van elkaar profiteren om de aandacht te trekken. Nintendo presenteert er zijn gloednieuwe 3DS-console, de allereerste handheldconsole die toelaat 3D-games te spelen zonder speciaal brilletje. Ook de Hogeschool West-Vlaanderen (games-opleiding), Belgacom (Samsung-tablets), Grand Optical (virtuele brillen) en Saturn (3D-tv) stellen er nieuwigheden voor.

 

Tijdens het hele weekend staan uiteraard ook gewonere feestactiviteiten op stapel (proevertjes, koop-en-winwedstrijden), maar de shop-party op vrijdag en het gratis muziekfestival(letje) op zaterdag en zondag zullen, net als de technologiedag, niet alleen shoppers naar het voormalige klooster lokken, maar ook nieuwe markten proberen aan te boren. 

 

Van klooster naar shoppinghemel

K in KortrijkK in Kortrijk opende de deuren op 11 maart 2010. Op de site van klooster en een omliggende school en rusthuis verscheen een gloednieuw winkelcentrum in het centrum van Kortrijk, in het kader van een groot stadsvernieuwingsproject. De enorme investeringen hebben Kortrijk geenszins windeieren gelegd: het project werd meermaals en uit verschillende hoeken bewierookt. Kortrijk werd door vakverenigingen geroemd als een van de best vernieuw(en)de steden op shoppinggebied, en het winkelcentrum kreeg de credits voor de positieve evolutie van de werkloosheidscijfers in de streek rond Kortrijk. 

K in KortrijkHet prestigieuze winkelcentrum K in Kortrijk wordt volgend weekend één jaar oud en plant alvast een feestweekend. Vrijdagavond begeleiden dance-acts een soort after work shopping party, zaterdag ligt de focus op gaming en multimedia en als afsluiter volgt, niet echt origineel, een koopzondag.

 

Wielerfreaks en gamers

Om als nieuw winkelcentrum toch aan naambekendheid te geraken, mikt K in Kortrijk wel vaker op doelgroepen die niet echt aansluiten bij het cliché van de "hardcore shopper". Zo worden alle voorjaarsklassiekers live op groot scherm vertoond om manlief ook naar Kortrijk-Centrum te krijgen terwijl de vrouw shopt. Ook dé klassieker onder de huismussen, de gamer, wordt af en toe naar Zuid-West-Vlaanderen gelokt. In oktober vorig jaar organiseerde het al de lancering van het voetbalspel FIFA11 - in Belgische première met voetballers én gamers. Dit jaar wordt de jeugd gelokt met het Ultieme Gamer-event, net als het FIFA-event op poten gezet door 4Gamers. Om de nieuwsgierigheid te laten winnen van de lange afstand, hoort daarbij een gamewedstrijd waarbij de winnaar - diegene die over alle platformen en in alle genres de meeste punten haalt - 5000 euro krijgt. 

 

Feestweekend als ontdekkingstocht

Uiteraard is zo'n feestweekend een win-winsituatie waarbij bedrijven en winkelcentrum van elkaar profiteren om de aandacht te trekken. Nintendo presenteert er zijn gloednieuwe 3DS-console, de allereerste handheldconsole die toelaat 3D-games te spelen zonder speciaal brilletje. Ook de Hogeschool West-Vlaanderen (games-opleiding), Belgacom (Samsung-tablets), Grand Optical (virtuele brillen) en Saturn (3D-tv) stellen er nieuwigheden voor.

 

Tijdens het hele weekend staan uiteraard ook gewonere feestactiviteiten op stapel (proevertjes, koop-en-winwedstrijden), maar de shop-party op vrijdag en het gratis muziekfestival(letje) op zaterdag en zondag zullen, net als de technologiedag, niet alleen shoppers naar het voormalige klooster lokken, maar ook nieuwe markten proberen aan te boren. 

 

Van klooster naar shoppinghemel

K in KortrijkK in Kortrijk opende de deuren op 11 maart 2010. Op de site van klooster en een omliggende school en rusthuis verscheen een gloednieuw winkelcentrum in het centrum van Kortrijk, in het kader van een groot stadsvernieuwingsproject. De enorme investeringen hebben Kortrijk geenszins windeieren gelegd: het project werd meermaals en uit verschillende hoeken bewierookt. Kortrijk werd door vakverenigingen geroemd als een van de best vernieuw(en)de steden op shoppinggebied, en het winkelcentrum kreeg de credits voor de positieve evolutie van de werkloosheidscijfers in de streek rond Kortrijk. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Caroline Thomaes leidt Procter & Gamble Benelux

23/06/2017

Vanaf 1 juli wijzigt de directie bij Procter & Gamble Benelux. De Belgische countrymanager Caroline Thomaes gaat nu de Benelux aansturen, Hanneke Spruijt wordt algemeen directeur Nederland. 

Eneco Trendrapport wijst retailers de weg naar duurzame innovatie

22/06/2017

(publireportage)  Met een gratis trendrapport en masterclass wil groene energieleverancier Eneco retailers de weg wijzen naar duurzame innovatie.

Gamesindustrie blijft in opmars

22/06/2017

Uit een analyse van onderzoeksbureau Newzoo blijkt dat de gamesindustrie ook in 2017 opnieuw een flinke stap voorwaarts moet zetten. De totale omzet stijgt volgens het rapport naar 108,9 miljard dollar (net geen honderd miljard euro).

Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Back to top