K in Kortrijk blaast één kaarsje uit

K in Kortrijk blaast één kaarsje uit

K in KortrijkHet prestigieuze winkelcentrum K in Kortrijk wordt volgend weekend één jaar oud en plant alvast een feestweekend. Vrijdagavond begeleiden dance-acts een soort after work shopping party, zaterdag ligt de focus op gaming en multimedia en als afsluiter volgt, niet echt origineel, een koopzondag.

 

Wielerfreaks en gamers

Om als nieuw winkelcentrum toch aan naambekendheid te geraken, mikt K in Kortrijk wel vaker op doelgroepen die niet echt aansluiten bij het cliché van de "hardcore shopper". Zo worden alle voorjaarsklassiekers live op groot scherm vertoond om manlief ook naar Kortrijk-Centrum te krijgen terwijl de vrouw shopt. Ook dé klassieker onder de huismussen, de gamer, wordt af en toe naar Zuid-West-Vlaanderen gelokt. In oktober vorig jaar organiseerde het al de lancering van het voetbalspel FIFA11 - in Belgische première met voetballers én gamers. Dit jaar wordt de jeugd gelokt met het Ultieme Gamer-event, net als het FIFA-event op poten gezet door 4Gamers. Om de nieuwsgierigheid te laten winnen van de lange afstand, hoort daarbij een gamewedstrijd waarbij de winnaar - diegene die over alle platformen en in alle genres de meeste punten haalt - 5000 euro krijgt. 

 

Feestweekend als ontdekkingstocht

Uiteraard is zo'n feestweekend een win-winsituatie waarbij bedrijven en winkelcentrum van elkaar profiteren om de aandacht te trekken. Nintendo presenteert er zijn gloednieuwe 3DS-console, de allereerste handheldconsole die toelaat 3D-games te spelen zonder speciaal brilletje. Ook de Hogeschool West-Vlaanderen (games-opleiding), Belgacom (Samsung-tablets), Grand Optical (virtuele brillen) en Saturn (3D-tv) stellen er nieuwigheden voor.

 

Tijdens het hele weekend staan uiteraard ook gewonere feestactiviteiten op stapel (proevertjes, koop-en-winwedstrijden), maar de shop-party op vrijdag en het gratis muziekfestival(letje) op zaterdag en zondag zullen, net als de technologiedag, niet alleen shoppers naar het voormalige klooster lokken, maar ook nieuwe markten proberen aan te boren. 

 

Van klooster naar shoppinghemel

K in KortrijkK in Kortrijk opende de deuren op 11 maart 2010. Op de site van klooster en een omliggende school en rusthuis verscheen een gloednieuw winkelcentrum in het centrum van Kortrijk, in het kader van een groot stadsvernieuwingsproject. De enorme investeringen hebben Kortrijk geenszins windeieren gelegd: het project werd meermaals en uit verschillende hoeken bewierookt. Kortrijk werd door vakverenigingen geroemd als een van de best vernieuw(en)de steden op shoppinggebied, en het winkelcentrum kreeg de credits voor de positieve evolutie van de werkloosheidscijfers in de streek rond Kortrijk. 

K in KortrijkHet prestigieuze winkelcentrum K in Kortrijk wordt volgend weekend één jaar oud en plant alvast een feestweekend. Vrijdagavond begeleiden dance-acts een soort after work shopping party, zaterdag ligt de focus op gaming en multimedia en als afsluiter volgt, niet echt origineel, een koopzondag.

 

Wielerfreaks en gamers

Om als nieuw winkelcentrum toch aan naambekendheid te geraken, mikt K in Kortrijk wel vaker op doelgroepen die niet echt aansluiten bij het cliché van de "hardcore shopper". Zo worden alle voorjaarsklassiekers live op groot scherm vertoond om manlief ook naar Kortrijk-Centrum te krijgen terwijl de vrouw shopt. Ook dé klassieker onder de huismussen, de gamer, wordt af en toe naar Zuid-West-Vlaanderen gelokt. In oktober vorig jaar organiseerde het al de lancering van het voetbalspel FIFA11 - in Belgische première met voetballers én gamers. Dit jaar wordt de jeugd gelokt met het Ultieme Gamer-event, net als het FIFA-event op poten gezet door 4Gamers. Om de nieuwsgierigheid te laten winnen van de lange afstand, hoort daarbij een gamewedstrijd waarbij de winnaar - diegene die over alle platformen en in alle genres de meeste punten haalt - 5000 euro krijgt. 

 

Feestweekend als ontdekkingstocht

Uiteraard is zo'n feestweekend een win-winsituatie waarbij bedrijven en winkelcentrum van elkaar profiteren om de aandacht te trekken. Nintendo presenteert er zijn gloednieuwe 3DS-console, de allereerste handheldconsole die toelaat 3D-games te spelen zonder speciaal brilletje. Ook de Hogeschool West-Vlaanderen (games-opleiding), Belgacom (Samsung-tablets), Grand Optical (virtuele brillen) en Saturn (3D-tv) stellen er nieuwigheden voor.

 

Tijdens het hele weekend staan uiteraard ook gewonere feestactiviteiten op stapel (proevertjes, koop-en-winwedstrijden), maar de shop-party op vrijdag en het gratis muziekfestival(letje) op zaterdag en zondag zullen, net als de technologiedag, niet alleen shoppers naar het voormalige klooster lokken, maar ook nieuwe markten proberen aan te boren. 

 

Van klooster naar shoppinghemel

K in KortrijkK in Kortrijk opende de deuren op 11 maart 2010. Op de site van klooster en een omliggende school en rusthuis verscheen een gloednieuw winkelcentrum in het centrum van Kortrijk, in het kader van een groot stadsvernieuwingsproject. De enorme investeringen hebben Kortrijk geenszins windeieren gelegd: het project werd meermaals en uit verschillende hoeken bewierookt. Kortrijk werd door vakverenigingen geroemd als een van de best vernieuw(en)de steden op shoppinggebied, en het winkelcentrum kreeg de credits voor de positieve evolutie van de werkloosheidscijfers in de streek rond Kortrijk. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top