K in Kortrijk blaast één kaarsje uit

K in Kortrijk blaast één kaarsje uit

K in KortrijkHet prestigieuze winkelcentrum K in Kortrijk wordt volgend weekend één jaar oud en plant alvast een feestweekend. Vrijdagavond begeleiden dance-acts een soort after work shopping party, zaterdag ligt de focus op gaming en multimedia en als afsluiter volgt, niet echt origineel, een koopzondag.

 

Wielerfreaks en gamers

Om als nieuw winkelcentrum toch aan naambekendheid te geraken, mikt K in Kortrijk wel vaker op doelgroepen die niet echt aansluiten bij het cliché van de "hardcore shopper". Zo worden alle voorjaarsklassiekers live op groot scherm vertoond om manlief ook naar Kortrijk-Centrum te krijgen terwijl de vrouw shopt. Ook dé klassieker onder de huismussen, de gamer, wordt af en toe naar Zuid-West-Vlaanderen gelokt. In oktober vorig jaar organiseerde het al de lancering van het voetbalspel FIFA11 - in Belgische première met voetballers én gamers. Dit jaar wordt de jeugd gelokt met het Ultieme Gamer-event, net als het FIFA-event op poten gezet door 4Gamers. Om de nieuwsgierigheid te laten winnen van de lange afstand, hoort daarbij een gamewedstrijd waarbij de winnaar - diegene die over alle platformen en in alle genres de meeste punten haalt - 5000 euro krijgt. 

 

Feestweekend als ontdekkingstocht

Uiteraard is zo'n feestweekend een win-winsituatie waarbij bedrijven en winkelcentrum van elkaar profiteren om de aandacht te trekken. Nintendo presenteert er zijn gloednieuwe 3DS-console, de allereerste handheldconsole die toelaat 3D-games te spelen zonder speciaal brilletje. Ook de Hogeschool West-Vlaanderen (games-opleiding), Belgacom (Samsung-tablets), Grand Optical (virtuele brillen) en Saturn (3D-tv) stellen er nieuwigheden voor.

 

Tijdens het hele weekend staan uiteraard ook gewonere feestactiviteiten op stapel (proevertjes, koop-en-winwedstrijden), maar de shop-party op vrijdag en het gratis muziekfestival(letje) op zaterdag en zondag zullen, net als de technologiedag, niet alleen shoppers naar het voormalige klooster lokken, maar ook nieuwe markten proberen aan te boren. 

 

Van klooster naar shoppinghemel

K in KortrijkK in Kortrijk opende de deuren op 11 maart 2010. Op de site van klooster en een omliggende school en rusthuis verscheen een gloednieuw winkelcentrum in het centrum van Kortrijk, in het kader van een groot stadsvernieuwingsproject. De enorme investeringen hebben Kortrijk geenszins windeieren gelegd: het project werd meermaals en uit verschillende hoeken bewierookt. Kortrijk werd door vakverenigingen geroemd als een van de best vernieuw(en)de steden op shoppinggebied, en het winkelcentrum kreeg de credits voor de positieve evolutie van de werkloosheidscijfers in de streek rond Kortrijk. 

K in KortrijkHet prestigieuze winkelcentrum K in Kortrijk wordt volgend weekend één jaar oud en plant alvast een feestweekend. Vrijdagavond begeleiden dance-acts een soort after work shopping party, zaterdag ligt de focus op gaming en multimedia en als afsluiter volgt, niet echt origineel, een koopzondag.

 

Wielerfreaks en gamers

Om als nieuw winkelcentrum toch aan naambekendheid te geraken, mikt K in Kortrijk wel vaker op doelgroepen die niet echt aansluiten bij het cliché van de "hardcore shopper". Zo worden alle voorjaarsklassiekers live op groot scherm vertoond om manlief ook naar Kortrijk-Centrum te krijgen terwijl de vrouw shopt. Ook dé klassieker onder de huismussen, de gamer, wordt af en toe naar Zuid-West-Vlaanderen gelokt. In oktober vorig jaar organiseerde het al de lancering van het voetbalspel FIFA11 - in Belgische première met voetballers én gamers. Dit jaar wordt de jeugd gelokt met het Ultieme Gamer-event, net als het FIFA-event op poten gezet door 4Gamers. Om de nieuwsgierigheid te laten winnen van de lange afstand, hoort daarbij een gamewedstrijd waarbij de winnaar - diegene die over alle platformen en in alle genres de meeste punten haalt - 5000 euro krijgt. 

 

Feestweekend als ontdekkingstocht

Uiteraard is zo'n feestweekend een win-winsituatie waarbij bedrijven en winkelcentrum van elkaar profiteren om de aandacht te trekken. Nintendo presenteert er zijn gloednieuwe 3DS-console, de allereerste handheldconsole die toelaat 3D-games te spelen zonder speciaal brilletje. Ook de Hogeschool West-Vlaanderen (games-opleiding), Belgacom (Samsung-tablets), Grand Optical (virtuele brillen) en Saturn (3D-tv) stellen er nieuwigheden voor.

 

Tijdens het hele weekend staan uiteraard ook gewonere feestactiviteiten op stapel (proevertjes, koop-en-winwedstrijden), maar de shop-party op vrijdag en het gratis muziekfestival(letje) op zaterdag en zondag zullen, net als de technologiedag, niet alleen shoppers naar het voormalige klooster lokken, maar ook nieuwe markten proberen aan te boren. 

 

Van klooster naar shoppinghemel

K in KortrijkK in Kortrijk opende de deuren op 11 maart 2010. Op de site van klooster en een omliggende school en rusthuis verscheen een gloednieuw winkelcentrum in het centrum van Kortrijk, in het kader van een groot stadsvernieuwingsproject. De enorme investeringen hebben Kortrijk geenszins windeieren gelegd: het project werd meermaals en uit verschillende hoeken bewierookt. Kortrijk werd door vakverenigingen geroemd als een van de best vernieuw(en)de steden op shoppinggebied, en het winkelcentrum kreeg de credits voor de positieve evolutie van de werkloosheidscijfers in de streek rond Kortrijk. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!

24/11/2017

De vierde studienamiddag van het Vlerick Retail Platform 2017 vindt plaats op 7 december. Het thema: ‘blurring’, met getuigenissen van Juttu, Amélie & Moi en Sissy-Boy. Lezers van RetailDetail maken kans op een gratis invitatie.

Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Standaard Boekhandel, Bol.com en JBC vallen in de prijzen

24/11/2017

Standaard Boekhandel is op de RetailDetail Night uitgeroepen tot Qrf Beste Winkelketen van België 2017-2018. Bol.com nam de Qrf Webshop Award Belgium in ontvangst en JBC won de Qrf Sustainability Award.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Back to top