K in Kortrijk blaast één kaarsje uit | RetailDetail

K in Kortrijk blaast één kaarsje uit

K in Kortrijk blaast één kaarsje uit

K in KortrijkHet prestigieuze winkelcentrum K in Kortrijk wordt volgend weekend één jaar oud en plant alvast een feestweekend. Vrijdagavond begeleiden dance-acts een soort after work shopping party, zaterdag ligt de focus op gaming en multimedia en als afsluiter volgt, niet echt origineel, een koopzondag.

 

Wielerfreaks en gamers

Om als nieuw winkelcentrum toch aan naambekendheid te geraken, mikt K in Kortrijk wel vaker op doelgroepen die niet echt aansluiten bij het cliché van de "hardcore shopper". Zo worden alle voorjaarsklassiekers live op groot scherm vertoond om manlief ook naar Kortrijk-Centrum te krijgen terwijl de vrouw shopt. Ook dé klassieker onder de huismussen, de gamer, wordt af en toe naar Zuid-West-Vlaanderen gelokt. In oktober vorig jaar organiseerde het al de lancering van het voetbalspel FIFA11 - in Belgische première met voetballers én gamers. Dit jaar wordt de jeugd gelokt met het Ultieme Gamer-event, net als het FIFA-event op poten gezet door 4Gamers. Om de nieuwsgierigheid te laten winnen van de lange afstand, hoort daarbij een gamewedstrijd waarbij de winnaar - diegene die over alle platformen en in alle genres de meeste punten haalt - 5000 euro krijgt. 

 

Feestweekend als ontdekkingstocht

Uiteraard is zo'n feestweekend een win-winsituatie waarbij bedrijven en winkelcentrum van elkaar profiteren om de aandacht te trekken. Nintendo presenteert er zijn gloednieuwe 3DS-console, de allereerste handheldconsole die toelaat 3D-games te spelen zonder speciaal brilletje. Ook de Hogeschool West-Vlaanderen (games-opleiding), Belgacom (Samsung-tablets), Grand Optical (virtuele brillen) en Saturn (3D-tv) stellen er nieuwigheden voor.

 

Tijdens het hele weekend staan uiteraard ook gewonere feestactiviteiten op stapel (proevertjes, koop-en-winwedstrijden), maar de shop-party op vrijdag en het gratis muziekfestival(letje) op zaterdag en zondag zullen, net als de technologiedag, niet alleen shoppers naar het voormalige klooster lokken, maar ook nieuwe markten proberen aan te boren. 

 

Van klooster naar shoppinghemel

K in KortrijkK in Kortrijk opende de deuren op 11 maart 2010. Op de site van klooster en een omliggende school en rusthuis verscheen een gloednieuw winkelcentrum in het centrum van Kortrijk, in het kader van een groot stadsvernieuwingsproject. De enorme investeringen hebben Kortrijk geenszins windeieren gelegd: het project werd meermaals en uit verschillende hoeken bewierookt. Kortrijk werd door vakverenigingen geroemd als een van de best vernieuw(en)de steden op shoppinggebied, en het winkelcentrum kreeg de credits voor de positieve evolutie van de werkloosheidscijfers in de streek rond Kortrijk. 

K in KortrijkHet prestigieuze winkelcentrum K in Kortrijk wordt volgend weekend één jaar oud en plant alvast een feestweekend. Vrijdagavond begeleiden dance-acts een soort after work shopping party, zaterdag ligt de focus op gaming en multimedia en als afsluiter volgt, niet echt origineel, een koopzondag.

 

Wielerfreaks en gamers

Om als nieuw winkelcentrum toch aan naambekendheid te geraken, mikt K in Kortrijk wel vaker op doelgroepen die niet echt aansluiten bij het cliché van de "hardcore shopper". Zo worden alle voorjaarsklassiekers live op groot scherm vertoond om manlief ook naar Kortrijk-Centrum te krijgen terwijl de vrouw shopt. Ook dé klassieker onder de huismussen, de gamer, wordt af en toe naar Zuid-West-Vlaanderen gelokt. In oktober vorig jaar organiseerde het al de lancering van het voetbalspel FIFA11 - in Belgische première met voetballers én gamers. Dit jaar wordt de jeugd gelokt met het Ultieme Gamer-event, net als het FIFA-event op poten gezet door 4Gamers. Om de nieuwsgierigheid te laten winnen van de lange afstand, hoort daarbij een gamewedstrijd waarbij de winnaar - diegene die over alle platformen en in alle genres de meeste punten haalt - 5000 euro krijgt. 

 

Feestweekend als ontdekkingstocht

Uiteraard is zo'n feestweekend een win-winsituatie waarbij bedrijven en winkelcentrum van elkaar profiteren om de aandacht te trekken. Nintendo presenteert er zijn gloednieuwe 3DS-console, de allereerste handheldconsole die toelaat 3D-games te spelen zonder speciaal brilletje. Ook de Hogeschool West-Vlaanderen (games-opleiding), Belgacom (Samsung-tablets), Grand Optical (virtuele brillen) en Saturn (3D-tv) stellen er nieuwigheden voor.

 

Tijdens het hele weekend staan uiteraard ook gewonere feestactiviteiten op stapel (proevertjes, koop-en-winwedstrijden), maar de shop-party op vrijdag en het gratis muziekfestival(letje) op zaterdag en zondag zullen, net als de technologiedag, niet alleen shoppers naar het voormalige klooster lokken, maar ook nieuwe markten proberen aan te boren. 

 

Van klooster naar shoppinghemel

K in KortrijkK in Kortrijk opende de deuren op 11 maart 2010. Op de site van klooster en een omliggende school en rusthuis verscheen een gloednieuw winkelcentrum in het centrum van Kortrijk, in het kader van een groot stadsvernieuwingsproject. De enorme investeringen hebben Kortrijk geenszins windeieren gelegd: het project werd meermaals en uit verschillende hoeken bewierookt. Kortrijk werd door vakverenigingen geroemd als een van de best vernieuw(en)de steden op shoppinggebied, en het winkelcentrum kreeg de credits voor de positieve evolutie van de werkloosheidscijfers in de streek rond Kortrijk. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

25/06/2018

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.