KBC en ING werken samen aan digitale klantenkaart

KBC en ING werken samen aan digitale klantenkaart

Banken ING en KBC gaan een gecombineerd betaalmiddel- en getrouwheidsprogramma lanceren op de Belgische markt. Zo worden de bestaande programma's CityLife, Qustomer en Payconiq samengevoegd.

Qustomer en CityLife krijgen nieuwe merknaam

Beide banken zijn van plan om hun digitale klantenkaarten CityLife en Qustomer in een vernieuwd platform te combineren, dat later dit jaar gelanceerd wordt onder een nieuwe merknaam. Wat de betaaloplossing betreft, zal KBC samen met ING de Payconiq-oplossing verder uitwerken. Als voorproefje zullen Qustomer en CityLife vanaf vandaag al in de Payconiq-app beschikbaar zijn en Payconiq als betaalmogelijkheid in de CityLife-app. 

 

Op die manier willen KBC en ING naar eigen zeggen inspelen op de snel veranderende, digitale belevingswereld van hun klanten. ING heeft vorig jaar al haar eigen betaalmiddel Payconiq getest en het digitale getrouwheidsplatform Qustomer overgenomen. KBC stond dan weer mee aan de wieg van CityLife, een getrouwheidsplatform met dubbele spaarmogelijkheid, waarbij de koper zowel voor zichzelf als voor een goed doel kan sparen. Dat platform maakte tot nu toe gebruik van KBC MobilePay als mobiele betaaloplossing.

 

Al één miljoen gebruikers

De bestaande oplossingen worden in de Belgische markt al gebruikt door meer dan één miljoen consumenten bij meer dan 6.500 handelaars. Ze kunnen er getrouwheidspunten mee sparen, mobiel betalen of bij een select aantal handelaars beide tegelijkertijd. Het netwerk van aangesloten handelaars zal zich volgens KBC en ING in de komende maanden verder uitbreiden. 

 

Op termijn werken de partijen samen naar een gecombineerde digitale klantenkaart met mobiele betaalfunctie. Zowel de getrouwheidsplatformen van Qustomer en CityLife als het betaalplatform van Payconiq staan overigens open voor klanten van alle Belgische banken. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Back to top