KBC en ING werken samen aan digitale klantenkaart | RetailDetail

KBC en ING werken samen aan digitale klantenkaart

KBC en ING werken samen aan digitale klantenkaart

Banken ING en KBC gaan een gecombineerd betaalmiddel- en getrouwheidsprogramma lanceren op de Belgische markt. Zo worden de bestaande programma's CityLife, Qustomer en Payconiq samengevoegd.

Qustomer en CityLife krijgen nieuwe merknaam

Beide banken zijn van plan om hun digitale klantenkaarten CityLife en Qustomer in een vernieuwd platform te combineren, dat later dit jaar gelanceerd wordt onder een nieuwe merknaam. Wat de betaaloplossing betreft, zal KBC samen met ING de Payconiq-oplossing verder uitwerken. Als voorproefje zullen Qustomer en CityLife vanaf vandaag al in de Payconiq-app beschikbaar zijn en Payconiq als betaalmogelijkheid in de CityLife-app. 

 

Op die manier willen KBC en ING naar eigen zeggen inspelen op de snel veranderende, digitale belevingswereld van hun klanten. ING heeft vorig jaar al haar eigen betaalmiddel Payconiq getest en het digitale getrouwheidsplatform Qustomer overgenomen. KBC stond dan weer mee aan de wieg van CityLife, een getrouwheidsplatform met dubbele spaarmogelijkheid, waarbij de koper zowel voor zichzelf als voor een goed doel kan sparen. Dat platform maakte tot nu toe gebruik van KBC MobilePay als mobiele betaaloplossing.

 

Al één miljoen gebruikers

De bestaande oplossingen worden in de Belgische markt al gebruikt door meer dan één miljoen consumenten bij meer dan 6.500 handelaars. Ze kunnen er getrouwheidspunten mee sparen, mobiel betalen of bij een select aantal handelaars beide tegelijkertijd. Het netwerk van aangesloten handelaars zal zich volgens KBC en ING in de komende maanden verder uitbreiden. 

 

Op termijn werken de partijen samen naar een gecombineerde digitale klantenkaart met mobiele betaalfunctie. Zowel de getrouwheidsplatformen van Qustomer en CityLife als het betaalplatform van Payconiq staan overigens open voor klanten van alle Belgische banken. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Back to top