Keymusic opent eerste Franse filiaal | RetailDetail

Keymusic opent eerste Franse filiaal

Keymusic opent eerste Franse filiaal
Shutterstock.com

De Belgische muziekwinkelketen Keymusic maakt de stap naar Frankrijk. Deze week wordt net over de Franse grens in Valenciennes een winkel geopend. De keten maakte eerder ook al de sprong naar Nederland.

Succes webshop

Keymusic opende 26 jaar geleden de eerste winkel in Sint-Niklaas en zet sindsdien sterk in op fysieke winkels, daar waar de concurrentie steeds meer voor de online weg kiest. Momenteel heeft de retailer een twintigtal winkels in België en Nederland en daar komt in Valenciennes nu dus ook een eerste Franse vestiging bij.

 

CEO Francky Dedeyne gelooft dat er nog ruimte is voor groei, maar wil dat niet ten koste van alles doen. “Groei is het belangrijkste, maar groei kopen heeft geen zin. We zullen als gerenommeerd merk zorgen dat we nog lang niet uit het straatbeeld verdwijnen”, zegt hij aan Ecommerce News.

 

Ondanks het succes van de fysieke winkels, begint de webshop steeds meer opmars te maken bij Keymusic. Vorig jaar was die goed voor 13 procent van de omzet en naar verwachting zal de webshop dit jaar het grootste ‘filiaal’ van de keten worden. Tot nu toe was die eer weggelegd voor de winkel in Rotterdam, net voor de Brusselse vestiging.

 

Dedeyne ziet op dat vlak hoe online en offline elkaar versterken. “Veel klanten oriënteren zich via internet en komen vervolgens naar de winkel om de aankoop te doen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.