Keyware ziet meer transacties tijden wintersolden | RetailDetail

Keyware ziet meer transacties tijden wintersolden

Keyware ziet meer transacties tijden wintersolden

Volgens betaalterminalleverancier Keyware werd er tijdens de voorbije solden 11% meer omzet gehaald via betalingen met kaart. Daarmee spreekt het bedrijf de negatievere inschatting van Comeos en Mode-Unie tegen.

Meer kleine betalingen met kaart

Gemiddeld werd er per betaling een bedrag van 76,51 euro uitgegeven: dat is drie euro minder dan een jaar eerder. De cijfers tonen volgens Keyware vooral aan dat de Belgische consument steeds meer met de bankkaart begint te betalen.

 

“We hebben tijdens de wintersolden niet alleen meer uitgegeven, maar we hebben ook betalingen gedaan met onze kaart en zelfs voor lagere bedragen. Vooral als we de cijfers vergelijken met die van de voorbije jaren, is het duidelijk dat Belgen steeds vaker hun betaalkaart gebruiken voor hun aankopen in plaats van cash”, zegt Stéphan Vandervelde, CEO van Keyware.

 

Omzetdaling binnen modesector

Bij andere partijen klinkt een meer gematigd geluid. Voor de winkelketens die aangesloten zijn bij Comeos was de verkoop tijdens de solden in januari ongeveer gelijk aan die van een jaar eerder. Vooral tijdens de eerste week van de solden, die in de kerstvakantie viel, werd er goed gepresteerd. Ketens met een online winkels presteerden trouwens iets beter dan ketens zonder webshop.

 

Bij de Mode-Unie is er zelfs sprake van een gemiddelde omzetdaling van 5%. Daar wordt gewezen naar het stijgende succes van koppelverkoop en naar het feit dat heel wat winkels de sperperiode niet respecteren. Bij het NSZ wordt er gesproken van een gemiddelde omzetstijging van 1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.