Keyware ziet meer transacties tijden wintersolden | RetailDetail

Keyware ziet meer transacties tijden wintersolden

Keyware ziet meer transacties tijden wintersolden

Volgens betaalterminalleverancier Keyware werd er tijdens de voorbije solden 11% meer omzet gehaald via betalingen met kaart. Daarmee spreekt het bedrijf de negatievere inschatting van Comeos en Mode-Unie tegen.

Meer kleine betalingen met kaart

Gemiddeld werd er per betaling een bedrag van 76,51 euro uitgegeven: dat is drie euro minder dan een jaar eerder. De cijfers tonen volgens Keyware vooral aan dat de Belgische consument steeds meer met de bankkaart begint te betalen.

 

“We hebben tijdens de wintersolden niet alleen meer uitgegeven, maar we hebben ook betalingen gedaan met onze kaart en zelfs voor lagere bedragen. Vooral als we de cijfers vergelijken met die van de voorbije jaren, is het duidelijk dat Belgen steeds vaker hun betaalkaart gebruiken voor hun aankopen in plaats van cash”, zegt Stéphan Vandervelde, CEO van Keyware.

 

Omzetdaling binnen modesector

Bij andere partijen klinkt een meer gematigd geluid. Voor de winkelketens die aangesloten zijn bij Comeos was de verkoop tijdens de solden in januari ongeveer gelijk aan die van een jaar eerder. Vooral tijdens de eerste week van de solden, die in de kerstvakantie viel, werd er goed gepresteerd. Ketens met een online winkels presteerden trouwens iets beter dan ketens zonder webshop.

 

Bij de Mode-Unie is er zelfs sprake van een gemiddelde omzetdaling van 5%. Daar wordt gewezen naar het stijgende succes van koppelverkoop en naar het feit dat heel wat winkels de sperperiode niet respecteren. Bij het NSZ wordt er gesproken van een gemiddelde omzetstijging van 1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.