Kiabi lanceert tweede editie ‘Belgian Friday’

Kiabi lanceert tweede editie ‘Belgian Friday’

In mei lanceert kledingketen Kiabi de tweede editie van ‘Belgian Friday’, een promotieweekend waaraan al zeker 11 merken zullen deelnemen.

 

Alle merken welkom

De tweede editie van ‘Belgian Friday’ zal plaatsvinden tijdens het weekend 17 tot 19 mei. De deelnemende merken bieden dan aanzienlijke kortingen, zowel online als offline. Voorlopig zijn er – naast Kiabi zelf - tien deelnemers: Jack & Jones, Damart, Greenpan.be, Tape à l’œil, Veritas, Hans Anders, La Redoute, Yves Rocher, Sarenza en DI. Merken die nog willen deelnemen, zijn alvast welkom.

 

‘Belgian Friday’ is het Belgische antwoord op Black Friday, het promotieweekend in het najaar dat uit Amerika kwam overgewaaid. Aan de eerste edtitie vorig jaar namen 7 merken deel. Volgens Aalrik van Straten, Country Manager Kiabi België was dat meteen een succes: “De deelnemers zagen stuk voor stuk hun verkoopvolume toenemen, soms zelfs tot 70%. Elk merk bepaalde daarbij zijn eigen kortingen, met promoties van 10 tot 60% voor online aankopen.”

 

Budgetmodeketen Kiabi werd in 1978 opgericht in Noord-Frankrijk en wil betaalbare mode voor het hele gezin aanbieden. In 2017 realiseerde de Franse keten een omzet van 1,9 miljard euro. Het bedrijf heeft 509 winkels en stelt 10.000 mensen tewerk in 15 landen.