Kijkshop vernieuwt met Tone | RetailDetail

Kijkshop haalt miljoen euro op voor Tone

Kijkshop haalt miljoen euro op voor Tone
Facebook

Kijkshop wil vernieuwen met Tone, een nieuw onlineplatform waar consumenten elkaar advies geven over internetaankopen. Tone gaat binnenkort van start na een crowdfundingactie, waarmee deze week in totaal 1,08 miljoen euro is opgehaald. 

Toekomst in onderling advies

Het gaat om een lening die 6% rente per jaar oplevert en converteerbaar is in aandelen van het nieuwe platform tegen een korting. Er investeerden tot nu toe ruim 130 partijen waarvan enkele bedrijven in het inititiatief. Het bedrijf streeft naar een uiteindelijke financiering van 1,25 miljoen euro. 

 

Kijkshop, sinds twee jaar onderdeel van het Zweedse Listérus & Partners Capital, ziet toekomst in advies door consumenten onderling: zij kunnen op het platform beoordelingen van producten lezen en vervolgens via beeldbellen, chatten en bellen contact leggen met de adviseur. Krijgt dit advies gevolg met de aankoop van een product, dan ontvangt de adviserende consument een beloning. Tone hanteert een businessmodel op basis van de transactievergoeding die de verkoper van het product betaalt.

 

Kijkshop gaat Tone als eerste retailformule in gebruik nemen om haar producten aan te bieden. De formule wil het online platform de komende jaren verder verbreden door met meerdere partijen te gaan samenwerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.