Kijkshop haalt miljoen euro op voor Tone

Kijkshop haalt miljoen euro op voor Tone
Facebook

Kijkshop wil vernieuwen met Tone, een nieuw onlineplatform waar consumenten elkaar advies geven over internetaankopen. Tone gaat binnenkort van start na een crowdfundingactie, waarmee deze week in totaal 1,08 miljoen euro is opgehaald. 

Toekomst in onderling advies

Het gaat om een lening die 6% rente per jaar oplevert en converteerbaar is in aandelen van het nieuwe platform tegen een korting. Er investeerden tot nu toe ruim 130 partijen waarvan enkele bedrijven in het inititiatief. Het bedrijf streeft naar een uiteindelijke financiering van 1,25 miljoen euro. 

 

Kijkshop, sinds twee jaar onderdeel van het Zweedse Listérus & Partners Capital, ziet toekomst in advies door consumenten onderling: zij kunnen op het platform beoordelingen van producten lezen en vervolgens via beeldbellen, chatten en bellen contact leggen met de adviseur. Krijgt dit advies gevolg met de aankoop van een product, dan ontvangt de adviserende consument een beloning. Tone hanteert een businessmodel op basis van de transactievergoeding die de verkoper van het product betaalt.

 

Kijkshop gaat Tone als eerste retailformule in gebruik nemen om haar producten aan te bieden. De formule wil het online platform de komende jaren verder verbreden door met meerdere partijen te gaan samenwerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste Belgische Blokkers volgens nieuw concept heropend

23/11/2017

De Nederlandse keten Blokker heeft de voorbije dagen de eerste vestigingen heropend die volgens het nieuwe concept van de keten zijn ingericht. In Nederland is het nieuwe concept al bij meer dan 300 winkels te vinden.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een dertigtal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Back to top