Kijkshop haalt miljoen euro op voor Tone

Kijkshop haalt miljoen euro op voor Tone
Facebook

Kijkshop wil vernieuwen met Tone, een nieuw onlineplatform waar consumenten elkaar advies geven over internetaankopen. Tone gaat binnenkort van start na een crowdfundingactie, waarmee deze week in totaal 1,08 miljoen euro is opgehaald. 

Toekomst in onderling advies

Het gaat om een lening die 6% rente per jaar oplevert en converteerbaar is in aandelen van het nieuwe platform tegen een korting. Er investeerden tot nu toe ruim 130 partijen waarvan enkele bedrijven in het inititiatief. Het bedrijf streeft naar een uiteindelijke financiering van 1,25 miljoen euro. 

 

Kijkshop, sinds twee jaar onderdeel van het Zweedse Listérus & Partners Capital, ziet toekomst in advies door consumenten onderling: zij kunnen op het platform beoordelingen van producten lezen en vervolgens via beeldbellen, chatten en bellen contact leggen met de adviseur. Krijgt dit advies gevolg met de aankoop van een product, dan ontvangt de adviserende consument een beloning. Tone hanteert een businessmodel op basis van de transactievergoeding die de verkoper van het product betaalt.

 

Kijkshop gaat Tone als eerste retailformule in gebruik nemen om haar producten aan te bieden. De formule wil het online platform de komende jaren verder verbreden door met meerdere partijen te gaan samenwerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in zware papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog 8 vestigingen in Vlaanderen.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Back to top