Kijkshop kiest voor volledig nieuw model | RetailDetail

Kijkshop kiest voor volledig nieuw model

Kijkshop kiest voor volledig nieuw model
Wikimedia

Winkelketen Kijkshop gaat na de zomer een volledig nieuw concept starten, waarbij de winkels door consumenten kunnen gebruikt worden om producten te verkopen aan andere consumenten. Zo wil de keten uit het slop geraken.

Weg van het conservatieve denken

Er zou ondertussen al zes maanden in alle stilte gewerkt zijn aan de nieuwe formule, die volgens Björn Serving, partner bij eigenaar Listerus & Partners, de enige manier is voor de keten om te overleven. “Je kunt ons voor gek verklaren, maar we wisten dat kleine, op elkaar gestapelde veranderingen geen zin hebben”, zegt Serving. “De eerste stap die je dan moet zetten, is weg van het conservatieve denken. Alles moet anders en daar is een andere mindset voor nodig.”

 

In het nieuwe concept zullen de consument, de leverancier en Kijkshop een deel van de koek krijgen. Serving hoopt op minstens tienduizend actieve gebruikers om de vitrines gevuld te krijgen. Het hangt ook volledig van de consumenten af wat er verkocht zal worden. “Het zullen waarschijnlijk geen auto's zijn of voedingsmiddelen, maar je weet het nooit.”

 

Serving hoopt daarnaast dat de klant zo ook meer informatie kan krijgen over de producten, omdat de verkoper en in principe voldoende kennis van heeft.

 

Dankzij de nieuwe formule hoopt Kijkshop een volledig nieuwe start te nemen, nadat het twee jaar geleden in handen kwam van Listerus en sindsdien ook al een flink pak winkels sloot of van de hand deed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.