Kijkshop kiest voor volledig nieuw model | RetailDetail

Kijkshop kiest voor volledig nieuw model

Kijkshop kiest voor volledig nieuw model
Wikimedia

Winkelketen Kijkshop gaat na de zomer een volledig nieuw concept starten, waarbij de winkels door consumenten kunnen gebruikt worden om producten te verkopen aan andere consumenten. Zo wil de keten uit het slop geraken.

Weg van het conservatieve denken

Er zou ondertussen al zes maanden in alle stilte gewerkt zijn aan de nieuwe formule, die volgens Björn Serving, partner bij eigenaar Listerus & Partners, de enige manier is voor de keten om te overleven. “Je kunt ons voor gek verklaren, maar we wisten dat kleine, op elkaar gestapelde veranderingen geen zin hebben”, zegt Serving. “De eerste stap die je dan moet zetten, is weg van het conservatieve denken. Alles moet anders en daar is een andere mindset voor nodig.”

 

In het nieuwe concept zullen de consument, de leverancier en Kijkshop een deel van de koek krijgen. Serving hoopt op minstens tienduizend actieve gebruikers om de vitrines gevuld te krijgen. Het hangt ook volledig van de consumenten af wat er verkocht zal worden. “Het zullen waarschijnlijk geen auto's zijn of voedingsmiddelen, maar je weet het nooit.”

 

Serving hoopt daarnaast dat de klant zo ook meer informatie kan krijgen over de producten, omdat de verkoper en in principe voldoende kennis van heeft.

 

Dankzij de nieuwe formule hoopt Kijkshop een volledig nieuwe start te nemen, nadat het twee jaar geleden in handen kwam van Listerus en sindsdien ook al een flink pak winkels sloot of van de hand deed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.