Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform
WikiMedia

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Samenwerken met andere ketens

Het nieuwe online platform Tone, waar klanten elkaar onderling advies kunnen geven over producten en bij aankopen, moet er volgende maand al komen. Het is een idee van Zweedse directeur van Kijkshop, Björn Serving, die zo hoopt Kijkshop uit het slop te halen. Vorig jaar moest het bedrijf al twintig verlieslatende winkels sluiten.

 

Om terug op het juiste spoor te komen wil Serving dus de klant mee betrekken in het verhaal, dankzij crowdfunding, maar ook met commissies. Doet een consument immers een aankoop op basis van advies van een andere gebruiker, dan krijgt die 5% van het aankoopbedrag.

 

100.000 klanten

Daarnaast moet het niet enkel dienen voor producten van Kijkshop, maar wordt er ook werk gemaakt van samenwerkingen met andere ketens. Het doel van Serving is om binnen twee jaar minstens zeven andere partijen aan Tone te verbinden. Serving wil immers vooral geld verdienen aan Tone door de commissie die aangesloten winkels betalen wanneer er via Tone een aankoop wordt gedaan. Momenteel zouden er al gesprekken worden gevoerd met een Duitse en een Zweedse keten.

 

Kijkshop mikt dit jaar nog op 100.000 klanten via Tone en commissie die in totaal kan oplopen tot 850.000 euro. Voorlopig vervangt Tone ook niet de stenen winkels van Kijkshop, waarvan er momenteel nog 67 zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top