Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform
WikiMedia

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Samenwerken met andere ketens

Het nieuwe online platform Tone, waar klanten elkaar onderling advies kunnen geven over producten en bij aankopen, moet er volgende maand al komen. Het is een idee van Zweedse directeur van Kijkshop, Björn Serving, die zo hoopt Kijkshop uit het slop te halen. Vorig jaar moest het bedrijf al twintig verlieslatende winkels sluiten.

 

Om terug op het juiste spoor te komen wil Serving dus de klant mee betrekken in het verhaal, dankzij crowdfunding, maar ook met commissies. Doet een consument immers een aankoop op basis van advies van een andere gebruiker, dan krijgt die 5% van het aankoopbedrag.

 

100.000 klanten

Daarnaast moet het niet enkel dienen voor producten van Kijkshop, maar wordt er ook werk gemaakt van samenwerkingen met andere ketens. Het doel van Serving is om binnen twee jaar minstens zeven andere partijen aan Tone te verbinden. Serving wil immers vooral geld verdienen aan Tone door de commissie die aangesloten winkels betalen wanneer er via Tone een aankoop wordt gedaan. Momenteel zouden er al gesprekken worden gevoerd met een Duitse en een Zweedse keten.

 

Kijkshop mikt dit jaar nog op 100.000 klanten via Tone en commissie die in totaal kan oplopen tot 850.000 euro. Voorlopig vervangt Tone ook niet de stenen winkels van Kijkshop, waarvan er momenteel nog 67 zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top