Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform
WikiMedia

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Samenwerken met andere ketens

Het nieuwe online platform Tone, waar klanten elkaar onderling advies kunnen geven over producten en bij aankopen, moet er volgende maand al komen. Het is een idee van Zweedse directeur van Kijkshop, Björn Serving, die zo hoopt Kijkshop uit het slop te halen. Vorig jaar moest het bedrijf al twintig verlieslatende winkels sluiten.

 

Om terug op het juiste spoor te komen wil Serving dus de klant mee betrekken in het verhaal, dankzij crowdfunding, maar ook met commissies. Doet een consument immers een aankoop op basis van advies van een andere gebruiker, dan krijgt die 5% van het aankoopbedrag.

 

100.000 klanten

Daarnaast moet het niet enkel dienen voor producten van Kijkshop, maar wordt er ook werk gemaakt van samenwerkingen met andere ketens. Het doel van Serving is om binnen twee jaar minstens zeven andere partijen aan Tone te verbinden. Serving wil immers vooral geld verdienen aan Tone door de commissie die aangesloten winkels betalen wanneer er via Tone een aankoop wordt gedaan. Momenteel zouden er al gesprekken worden gevoerd met een Duitse en een Zweedse keten.

 

Kijkshop mikt dit jaar nog op 100.000 klanten via Tone en commissie die in totaal kan oplopen tot 850.000 euro. Voorlopig vervangt Tone ook niet de stenen winkels van Kijkshop, waarvan er momenteel nog 67 zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Back to top