Klachten over nieuwste flessendop huismerken

Klachten over nieuwste flessendop huismerken

Klachten over nieuwste flessendop huismerken
Foto Cristalline

De nieuwe klikdoppen die sinds kort de klassieke schroefdop zijn komen vervangen op de kleinere waterflesjes van de huismerken, oogsten veel kritiek. Colruyt en Delhaize kregen al klachten binnen.

 

Snap-clicksysteem “beter uitleggen”

Openklikken kan nog wel, losschroeven niet meer: er belanden dus minder flessendoppen in het milieu. Dat is de logica achter de nieuwe ‘snap-click’-doppen die sinds kort zijn verschenen op de waterflesjes van de huismerken. Prima initiatief, zou je dan denken, maar nogal wat consumenten zien dat duidelijk anders. Zowel bij Colruyt als bij Delhaize kreeg de klantendienst al tientallen klachten binnen. Op sociale media regent het ook opmerkingen over hoe onhandig en gebruiksonvriendelijk die nieuwe doppen wel zijn.

 

“Ze zijn dat echter niet, toch niet als ze goed worden gebruikt”, reageert Hanne Poppe van Colruyt in Het Nieuwsblad. “Ze moeten wel helemaal worden opengeklikt. Anders kunnen ze inderdaad wel hinderlijk zijn.” Colruyt bekijkt of er eventueel extra instructies op het etiket moeten komen. “We zijn er duidelijk niet in geslaagd een aantal zaken voldoende uit te leggen”, klinkt het in Halle. Ook Roel Dekelver van Delhaize heeft weet van “een honderdtal opmerkingen” en zegt dat de keten naar een oplossing zoekt: “Een mogelijkheid is om het nieuwe systeem te verfijnen. Maar het is ook mogelijk dat we de oude doppen gaan herinvoeren.”

 

Geen plannen bij A-merken

Een rondvraag leert dat de A-merken geen plannen hebben om over te schakelen op het snap-clicksysteem. Bij Coca-Cola België, producent van Chaudfontaine, staat dat  alvast “niet op de planning”.

 

Carrefour is blijkbaar de enige supermarkt die ‑ naar eigen zeggen ‑ nog geen klachten kreeg. “Wij gaan het systeem binnenkort zelfs uitbreiden naar de flessen van twee liter”, zegt woordvoerder Baptiste van Outryve.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.