Klachten over nieuwste flessendop huismerken

Klachten over nieuwste flessendop huismerken

Klachten over nieuwste flessendop huismerken
Foto Cristalline

De nieuwe klikdoppen die sinds kort de klassieke schroefdop zijn komen vervangen op de kleinere waterflesjes van de huismerken, oogsten veel kritiek. Colruyt en Delhaize kregen al klachten binnen.

 

Snap-clicksysteem “beter uitleggen”

Openklikken kan nog wel, losschroeven niet meer: er belanden dus minder flessendoppen in het milieu. Dat is de logica achter de nieuwe ‘snap-click’-doppen die sinds kort zijn verschenen op de waterflesjes van de huismerken. Prima initiatief, zou je dan denken, maar nogal wat consumenten zien dat duidelijk anders. Zowel bij Colruyt als bij Delhaize kreeg de klantendienst al tientallen klachten binnen. Op sociale media regent het ook opmerkingen over hoe onhandig en gebruiksonvriendelijk die nieuwe doppen wel zijn.

 

“Ze zijn dat echter niet, toch niet als ze goed worden gebruikt”, reageert Hanne Poppe van Colruyt in Het Nieuwsblad. “Ze moeten wel helemaal worden opengeklikt. Anders kunnen ze inderdaad wel hinderlijk zijn.” Colruyt bekijkt of er eventueel extra instructies op het etiket moeten komen. “We zijn er duidelijk niet in geslaagd een aantal zaken voldoende uit te leggen”, klinkt het in Halle. Ook Roel Dekelver van Delhaize heeft weet van “een honderdtal opmerkingen” en zegt dat de keten naar een oplossing zoekt: “Een mogelijkheid is om het nieuwe systeem te verfijnen. Maar het is ook mogelijk dat we de oude doppen gaan herinvoeren.”

 

Geen plannen bij A-merken

Een rondvraag leert dat de A-merken geen plannen hebben om over te schakelen op het snap-clicksysteem. Bij Coca-Cola België, producent van Chaudfontaine, staat dat  alvast “niet op de planning”.

 

Carrefour is blijkbaar de enige supermarkt die ‑ naar eigen zeggen ‑ nog geen klachten kreeg. “Wij gaan het systeem binnenkort zelfs uitbreiden naar de flessen van twee liter”, zegt woordvoerder Baptiste van Outryve.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.