Krëfel geeft 10.000 euro voor tips rond inbraken

Krëfel geeft 10.000 euro voor tips rond inbraken

Winkelketen Krëfel heeft bekend gemaakt dat ze 10.000 euro uitreikt voor bruikbare tips over een golf inbraken die vijf filialen van de keten de voorbije weken heeft getroffen.

Ramkraak

De voorbije weken werd er 's nachts ingebroken in de winkels van Krëfel in Vilvoorde, Zemst, Grimbergen, Korbeek-Lo en Boortmeerbeek. Omdat ze bij Krëfel inzien dat het aantal inbraken in de regio de laatste tijd dramatisch is gestegen, loven ze nu 10.000 euro uit voor een tip die leidt tot een arrestatie.

 

"Omdat de winkels in verschillende politiezones liggen, willen we de tips zelf verzamelen en vervolgens doorspelen aan de politie", aldus bestuurder Jos Van Belle. Enkele jaren geleden deed Krëfel ongeveer hetzelfde en toen leidde dat er inderdaad toe dat de daders gevat werden.

 

De daders konden bij de inbraken steeds aan de haal met een flinke buit en ze zorgden ook voor flink wat schade aan de filialen. Bij één winkel werd ingebroken via het dak, maar bij een andere ging het zelfs om een ramkraak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top