Kurt Staelens aan de slag bij Sears | RetailDetail

Kurt Staelens aan de slag bij Sears

Kurt Staelens aan de slag bij Sears

Kurt Staelens, vroeger nog CEO van het teloorgegane Macintosh, gaat aan de slag bij het Amerikaanse Sears. Daar wordt hij verantwoordelijk voor de divisies Wonen en Schoenen.

Ook lid uitvoerend comité

Daarnaast treedt de 46-jarige Belg ook toe tot het uitvoerend comité van Sears. Staelens zou deze maand al aan de slag zijn gegaan bij het Amerikaanse bedrijf, dat ongeveer 1.700 winkels telt onder de eigen vlag en het merk Kmart. Vorig jaar haalde het nog een omzet van 25,1 miljard dollar (22,9 miljard euro), maar leed het wel een verlies van 1,1 miljard dollar (1 miljard euro).

 

Staelens werd midden 2014 de vervanger van Frank de Moor als CEO van Macintosh. Hij kwam terecht bij een bedrijf in zware moeilijkheden en slaagde er niet in om het tij te kregen. Eind vorig jaar werd het moederbedrijf van merken als Dolcis, Manfield en Brantano dan ook failliet verklaard.

 

Eerder was Staelens ook al aan de slag bij het Belgische telecombedrijf Telenet, Brussels Airport, Neckermann Benelux en Belgacom. Bij Neckermann was hij verantwoordelijk voor de omvorming van postorderbedrijf naar e-commercebedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.