Laatste kans op tickets voor RetailDetail Congress 2017 | RetailDetail

Laatste kans op tickets voor RetailDetail Congress 2017

Laatste kans op tickets voor RetailDetail Congress 2017

Bent u klaar voor het RetailDetail Congress 2017 volgende week donderdag? Oprichter Jorg Snoeck zeker: “Al meer dan 400 retailers en merken zijn ingeschreven. Een gouden raad: wees er op tijd bij, want we sluiten binnenkort af!”

De digitale retail voorbij 

“We kijken er enorm naar uit om de internationale top in retail te ontvangen, als sprekers én als gasten”, glundert Jorg Snoeck, founder van RetailDetail. “Ook dit jaar brengen we weer het kruim van de retail en FMCG bij elkaar met ons RetailDetail Congress, met een bijzonder internationale sprekersline-up van retailexperten en -ondernemers.”

 

Voor het hoofdprogramma komt inderdaad de befaamde 'retailprofeet' Doug Stephens helemaal uit Amerika overgevlogen, die na zijn bestseller The Retail Revival weer een toekomstige hit uit heeft met ‘Reengineering Retail: The Future of Selling in a Post-Digital World’. Ook Cate Trotter steekt speciaal voor het RetailDetail Congress de plas over. “Als head of trends bij het Britse Insider Trends ziet ze niet alleen de toekomst van retail glashelder, ze kan het ook echt bewijzen met inspirerende voorbeelden van over de hele wereld”, weet Jorg Snoeck.

 

Wijnand Jongen en Eric Croon mogen dan al dichterbij wonen, hun visie is op zijn minst globaal te noemen. “Wijnand Jongen lanceert op het Congress de Belgische versie van zijn boek ‘Het einde van online winkelen’. Straffe titel voor de oprichter van Thuiswinkel.org, hé? Alle aanwezigen krijgen er trouwens gratis een exemplaar van mee!”  

 

Met Zamro pioniert Eric Croon op zijn beurt met e-commerce in de B2B-branche. “Van zijn verhaal kunnen we allemaal leren, ook B2C-spelers. Het draait helemaal om slim online ondernemen, een relevante les voor iedereen”, aldus Jorg Snoeck.

 

Gewaagd ondernemerschap in de voorprogramma’s

In de voorprogramma’s zijn ook alweer internationale grootheden ‘live’ aan het werk te zien. Het voorprogramma #Marketing geeft het podium bijvoorbeeld aan niemand minder dan de vicepresident voor de Global Retail Market bij Atos, Annick Lemaylleux. Net als aan Vincent Goemaere, CEO van Stardekk, dat SAAS-oplossingen ontwikkelt voor de hospitality-sector.

 

Maar ook de case van Perry en Dobit is niet te missen: “Hoe Perry, de Nederlandse sportwinkelketen die net als veel consoorten failliet ging, er in is geslaagd om weer rechtop te krabbelen en zelfs fier met de borst vooruit de toekomst tegemoet gaat, is een eyeopener voor de retailsector”, vindt Jorg Snoeck.

 

Bent u klaar om uw ogen te openen?

Het voorprogramma #Growthhacking leert je dan weer hoe in een hedendaagse context je merk of lancering van de grond te krijgen. Bossdata en Trigger tonen hoe je vandaag een beweging rond je merk kan krijgen. “In de retail zijn we hier nog te weinig mee bezig, terwijl het een niet te missen tool is. Door optimaal gebruik te maken van de massamedia van tegenwoordig kunnen ‘growth hackers’ vaak ongeziene groeicijfers voorleggen.”

 

En dan zijn er de #Gamechangers nog: “Ze openen onze ogen en veranderen de manier waarop we denken. Stefaan Vandist heeft een intrigerende kijk op duurzaamheid, net als Peter Decuypere die op marketing heeft. Of een webshop openen met alleen tutu’s, zoals Isabelle Dumortier, je moet het maar durven. Ze geven dan ook extra energieke en bevlogen keynotes.” 

 

“We zijn erg blij dat reeds meer dan 400 retailers en merken ingeschreven zijn en de reservaties stromen nog binnen”, besluit Jorg Snoeck. “Een gouden raad: wees er op tijd bij, want we sluiten binnenkort af!” Klik hier om nog snel uw plaatsen te reserveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.