Laatste plaatsen RetailHunt Scandinavië vliegen de deur uit

Laatste plaatsen RetailHunt Scandinavië vliegen de deur uit

Na het grote succes van de eerste RetailHunt naar Berlijn twee jaar geleden organiseert RetailDetail opnieuw een driedaagse tocht naar het Noorden om daar te leren van de allernieuwste ontwikkelingen in de retail. Wie nog mee wil, moet zich haasten: de eerste trip is al uitverkocht, de tweede bijna!

Trends ontdekken en in de praktijk omzetten

Een RetailHunt is immers geen gewone retailtour: onze excursie gaat actief op zoek naar patronen van verandering die een invloed kunnen hebben op onze retailsector in de nabije toekomst. Zaken als het nieuwe consumeren en -minderen, socio-demografische ontwikkelingen en co-creatie worden duidelijk tegen het licht gehouden. Vele van deze ontwikkelingen zijn immers al zichtbaar in het Noorden: dikwijls nog embryonaal, maar enkele daarvan zullen zich zeker op korte termijn wereldwijd ontwikkelen.

 

Twee jaar geleden hebben een vijftigtal mensen een eerste RetailHunt Berlin meegemaakt. Dat bleef niet zonder resultaat, want de inzichten van die trip hebben de inspiratie opgeleverd voor nieuwe concepten als Cru, Hngry en Dome Deco.

 

Zo'n succesverhaal smeekte natuurlijk om een vervolg: tien dagen geleden heeft RetailDetail dan ook aangekondigd dat er dit jaar een nieuwe RetailHunt komt. De geplande driedaagse trip was inderdaad al meteen uitverkocht. Daarom werd algauw een tweede RetailHunt Scandinavia op touw gezet, maar ook die zal wellicht al in de komende week uitverkocht geraken: er resten nog amper negen plaatsen.

 

Als u er dus ook nog bij wil zijn op 16-17-18 september, schrijf u dan snel in via rebecca@retaildetail.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Shoptalk kondigt nieuw mondiaal evenement aan

26/09/2017

In 2018 slaan Shoptalk Europe en Shoptalk U.S. de handen in elkaar voor het eerste mondiale event over retail- en e-commerce-innovatie. Eerst gaat op 8-11 oktober wel nog Shoptalk Europe door in Kopenhagen.

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Back to top