Lagardère zet Press Shop en AMP in etalage | RetailDetail

Lagardère zet Press Shop en AMP in etalage

Lagardère zet Press Shop en AMP in etalage

Het Franse Lagardère wil zijn Belgische persdistributieactiviteiten verkopen. Het gaat daarbij over krantenverdeler AMP en krantenwinkelketen Press Shop, het is niet geweten of ook de winkels van Relay verkocht worden.

Land per land

Lagardère probeerde meer dan een jaar geleden ook al zijn persdistributiedochters te verkopen, maar dan als een totaalpakket met de takken in Spanje, Zwitserland, Hongarije en Canada. Een verkoop kwam echter nooit tot stand en nu probeert Lagardère land per land tewerk te gaan. Eind vorig jaar werden de Zwitserse activiteiten al van de hand gedaan.

 

Verschillende bronnen hebben nu aan De Tijd gemeld dat de Belgische ondernemingen zullen volgen. AMP is in België de belangrijkste kranten- en tijdschriftenverdeler en het is dus de vraag wie zich aan deze overname wil en kan wagen.

 

Waarnemers verwachten dan ook dat er geïnteresseerden zullen komen uit andere sectoren, aangezien het distributienetwerk van AMP - met winkels verspreid doorheen heel het land - ook voor andere doeleinden kan gebruikt worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top