LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over | RetailDetail

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

 

Grote markt

Door de overname van Contactlinsenman.de en Bestpricelens.com is LensGroup naast België, Italië, Nederland en Spanje nu dus ook aanwezig in Dutisland. De omzet stijg ook meteen met vier miljoen euro naar ongeveer dertig miljoen. “De Duitse markt is erg interessant voor ons, want ze is acht keer groter dan de Belgische”, zegt oprichter Bert Boon aan De Tijd. Hij heeft dan ook de ambitie om uit te groeien tot een grote Europese speler.

 

In België, waar de online lenzenverkoop goed is voor 15% van de totale markt, is LensOnline veruit de dominantste speler. Dat heeft het te danken aan een reeks overnames van concurrerende webshops en de samenwerking met onafhankelijke opticiens, waar klanten hun lenzen kunnen ophalen.

 

Grote concurrentie

“Ook in Duitsland willen we samenwerken met zelfstandige opticiens”, zegt Boon. “Maar in een eerste fase werken we alleen online. We willen eerst een stevig klantenbestand aanleggen.”

 

LensGroup sluit niet uit dat er in Duitsland nog overnames zullen volgen, maar zal wel rekening moeten houden met de competitieve markt. “In Duitsland zijn de prijzen voor lenzen erg hard gedaald, omdat Amazon en enkele andere grote spelers er actief zijn. De twee bedrijven die wij overnemen zijn net winstgevend”, aldus Boon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.