LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over | RetailDetail

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

 

Grote markt

Door de overname van Contactlinsenman.de en Bestpricelens.com is LensGroup naast België, Italië, Nederland en Spanje nu dus ook aanwezig in Dutisland. De omzet stijg ook meteen met vier miljoen euro naar ongeveer dertig miljoen. “De Duitse markt is erg interessant voor ons, want ze is acht keer groter dan de Belgische”, zegt oprichter Bert Boon aan De Tijd. Hij heeft dan ook de ambitie om uit te groeien tot een grote Europese speler.

 

In België, waar de online lenzenverkoop goed is voor 15% van de totale markt, is LensOnline veruit de dominantste speler. Dat heeft het te danken aan een reeks overnames van concurrerende webshops en de samenwerking met onafhankelijke opticiens, waar klanten hun lenzen kunnen ophalen.

 

Grote concurrentie

“Ook in Duitsland willen we samenwerken met zelfstandige opticiens”, zegt Boon. “Maar in een eerste fase werken we alleen online. We willen eerst een stevig klantenbestand aanleggen.”

 

LensGroup sluit niet uit dat er in Duitsland nog overnames zullen volgen, maar zal wel rekening moeten houden met de competitieve markt. “In Duitsland zijn de prijzen voor lenzen erg hard gedaald, omdat Amazon en enkele andere grote spelers er actief zijn. De twee bedrijven die wij overnemen zijn net winstgevend”, aldus Boon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

In Nieuwpoort opent de 150e vestiging van winkelketen Action op 24 februari de deuren. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005 en in 2017 werden er ook al 17 nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

Back to top