Lidl België investeert fors in opleidingen | RetailDetail

Lidl België investeert fors in opleidingen

Lidl België investeert fors in opleidingen

Lidl gaat de komende twee jaar meer dan 43.000 trainingsuren spenderen aan de 297 filiaalverantwoordelijken van de keten in België en Luxemburg. Het is de grootste personeelsinvestering van Lidl in ons land ooit.

Grotere winkels

De voorbije jaren is Lidl in België flink gegroeid: het marktaandeel steeg van 5 procent in 2011 naar 7,8 procent nu en het aantal werknemers steeg in die periode met maar liefst 32 procent. Daarom heeft Lidl nu besloten om al zijn winkelverantwoordelijken een intensieve opleiding te geven om al die verandering in goede banen te leiden.

 

"Het is dan ook zo cruciaal om onze winkelverantwoordelijken met onze grotere winkels te leren omgaan. Waar we vroeger teams hadden van gemiddeld 10-12 medewerkers, zijn vandaag winkels met 20-25 personeelsleden lang geen uitzondering meer. Dat vraagt een andere aansturing", zegt woordvoerder Pieterjan Rynwalt.

 

Ook zal de functie van filiaalmanager anders ingevuld worden, met minder uitvoerende en meer ruimte voor leidinggevende taken. Ook zullen filiaalmanagers leren hoe de inrichting van hun winkel een effect heeft op de cijfers. "Om alle verantwoordelijken de kans te geven om zich te ontwikkelen naar de functie van filiaalmanager, zal de er komende maanden intensief gewerkt worden. Eerst door tijdens een ontwikkelingsdag te kijken waar ze vandaag staan en vervolgens door ze, op basis daarvan, een traject op maat aan te bieden", aldus Rynwalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten noemen Roeselare bij inspirerendste winkelsteden ter wereld

26/04/2018

Niet Brugge, Antwerpen of Gent, maar wel Roeselare prijkt in een Britse lijst van inspirerendste winkelsteden ter wereld. De West-Vlamingen charmeerden retailexperts met hun doordachte mix van shoppinginitiatieven.

Hogere omzet GrandVision door overnames

26/04/2018

GrandVision sluit het eerste kwartaal van 2018 af met een omzetgroei van 8%, die het bedrijf wel grotendeels dankt aan overnames. De optiekketen ziet haar operationele winst wel lichtjes dalen ten opzichte van een jaar eerder.

Sociaal akkoord bij Carrefour in Frankrijk

26/04/2018

Terwijl bij Carrefour België bonden en directie deze week een eerste keer rond de tafel hebben gezeten, is er in Frankrijk al een akkoord getekend over het sociaal plan en de vrijwillige vertrekkers.

BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops

26/04/2018

Branchevereniging BeCommerce heeft een nieuw logo en een nieuw keurmerk voor B2B-webshops voorgesteld. Het is volgens de organisatie het eerste keurmerk in België voor business-to-business e-commercespelers.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.