Lidl verkoopt nu ook verse bloemen

Lidl verkoopt nu ook verse bloemen

Lidl is in Nederland gestart met de verkoop van dagverse bloemen. Die zijn voortaan bij honderd filialen van de supermarktketen te vinden. De prijs voor een bosje bloemen begint al vanaf 1,99 euro.

 

MPS-keurmerk

Met de verkoop van de bloemen wil Lidl opnieuw uitbreiden in het verse assortiment dat in de winkels te vinden is. “Onder vers verstaan wij ook bloemen. De bloemen zullen meerdere dagen per week vers worden aangeleverd bij de filialen, zodat onze klant iedere dag bij ons terecht kan voor een mooi, vers én betaalbaar bosje bloemen”, aldus Jerina van Heck van Lidl Nederland.

 

Het assortiment bloemen bij Lidl zal bestaan uit rozen en Fairtrade-rozen, die worden aangevuld met seizoensbloemen, zoals tulpen, trosanjers, germini’s, chrysanten en zonnebloemen. Er zullen ook boeketten samengesteld worden, waaronder seizoensboeketten, luxueuzere boeketten en boeketten voor speciale momenten zoals Moederdag.

 

Alle bloemen zullen het MPS-keurmerk hebben, dat een internationale standaard is voor duurzaamheid in de tuinbouwsector.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top