LVMH verhoogt bod op Tiffany & Co

LVMH verhoogt bod op Tiffany & Co

Het Franse luxeconcern LVMH heeft zijn bod op Tiffany & Co verhoogd tot 15,8 miljard dollar (14,2 miljard euro). Het verbeterde bod is voor de Amerikaanse juweliersketen aanleiding om LVMH inzage te geven in de boekhouding.

 

Premie van 30%

Enkele weken geleden deed LVMH een eerste bod van omgerekend 13 miljard euro, maar dat werd door Tiffany & Co geweigerd. Het nieuwe bod bedraagt 130 dollar per aandeel, wat neerkomt op een waardering van 14,2 miljard euro. Het ligt zo’n 30% hoger dan de aandelenkoers van Tiffany op het moment dat de eerste toenadering bekend werd.

 

Het besluit van Tiffany om LVMH in staat te stellen de financiële gegevens nader te bestuderen, is de sterkste aanwijzing dat het bedrijf, dat in 1837 door Charles Lewis Tiffany is opgericht, het aanbod serieus overweegt. Volgens de Financial Times het echter geen garantie dat het ook tot een deal komt. Tiffany heeft geen exclusiviteitsovereenkomst met LVMH gesloten, wat betekent dat de juweliersketen mogelijk parallelle onderhandelingen met een concurrerende koper zou kunnen voeren.