LVMH voldoet niet aan de verwachtingen | RetailDetail

LVMH voldoet niet aan de verwachtingen

LVMH voldoet niet aan de verwachtingen

Het Franse luxebedrijf LVMH heeft in het eerste kwartaal niet aan de verwachtingen van analisten kunnen voldoen. Het wijst daarbij vooral naar teleurstellende resultaten op belangrijke markten als Frankrijk en Hongkong.

Minder toerisme in Frankrijk

De omzet van LVMH steeg in het eerste kwartaal dan wel met 4% naar 8,6 miljard euro, maar het voldeed daarmee niet aan de verwachtingen. Analisten hadden immers een omzet van ongeveer 8,7 miljard euro voorspeld. Vooral de modedivisie van LVMH, met merken als Dior en Louis Vuitton, bleef daarbij onder de verwachtingen. Die divisie haalt het meeste omzet binnen het bedrijf, maar de inkomsten bleven er met 2,96 miljard euro ongeveer status quo, terwijl er een groei van 2 tot 3% was verwacht.

 

“De Amerikaanse markt staat sterk en Europa blijft op de goede weg, behalve Frankrijk dat te maken heeft met minder toerisme”, schrijft LVMH. “Op de Aziatische markten zijn de resultaten gevarieerd, maar Japan blijft op de goede weg.”

 

De andere divisies van LVMH konden wel positieve cijfers voorleggen: zo steeg de omzet van de drankendivisie met 4% naar iets meer dan een miljard euro, terwijl de verschillende cosmetica- en parfummerken hun omzet met 7% zagen groeien naar 1,2 miljard euro. De horloge- en juwelendivisie zag de omzet dan weer met 7% stijgen naar 774 miljoen euro. De vorige kwartalen had die sector het moeilijk vanwege een mindere vraag in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.