LVMH voldoet niet aan de verwachtingen

LVMH voldoet niet aan de verwachtingen

Het Franse luxebedrijf LVMH heeft in het eerste kwartaal niet aan de verwachtingen van analisten kunnen voldoen. Het wijst daarbij vooral naar teleurstellende resultaten op belangrijke markten als Frankrijk en Hongkong.

Minder toerisme in Frankrijk

De omzet van LVMH steeg in het eerste kwartaal dan wel met 4% naar 8,6 miljard euro, maar het voldeed daarmee niet aan de verwachtingen. Analisten hadden immers een omzet van ongeveer 8,7 miljard euro voorspeld. Vooral de modedivisie van LVMH, met merken als Dior en Louis Vuitton, bleef daarbij onder de verwachtingen. Die divisie haalt het meeste omzet binnen het bedrijf, maar de inkomsten bleven er met 2,96 miljard euro ongeveer status quo, terwijl er een groei van 2 tot 3% was verwacht.

 

“De Amerikaanse markt staat sterk en Europa blijft op de goede weg, behalve Frankrijk dat te maken heeft met minder toerisme”, schrijft LVMH. “Op de Aziatische markten zijn de resultaten gevarieerd, maar Japan blijft op de goede weg.”

 

De andere divisies van LVMH konden wel positieve cijfers voorleggen: zo steeg de omzet van de drankendivisie met 4% naar iets meer dan een miljard euro, terwijl de verschillende cosmetica- en parfummerken hun omzet met 7% zagen groeien naar 1,2 miljard euro. De horloge- en juwelendivisie zag de omzet dan weer met 7% stijgen naar 774 miljoen euro. De vorige kwartalen had die sector het moeilijk vanwege een mindere vraag in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Back to top