LVMH voldoet niet aan de verwachtingen

LVMH voldoet niet aan de verwachtingen

Het Franse luxebedrijf LVMH heeft in het eerste kwartaal niet aan de verwachtingen van analisten kunnen voldoen. Het wijst daarbij vooral naar teleurstellende resultaten op belangrijke markten als Frankrijk en Hongkong.

Minder toerisme in Frankrijk

De omzet van LVMH steeg in het eerste kwartaal dan wel met 4% naar 8,6 miljard euro, maar het voldeed daarmee niet aan de verwachtingen. Analisten hadden immers een omzet van ongeveer 8,7 miljard euro voorspeld. Vooral de modedivisie van LVMH, met merken als Dior en Louis Vuitton, bleef daarbij onder de verwachtingen. Die divisie haalt het meeste omzet binnen het bedrijf, maar de inkomsten bleven er met 2,96 miljard euro ongeveer status quo, terwijl er een groei van 2 tot 3% was verwacht.

 

“De Amerikaanse markt staat sterk en Europa blijft op de goede weg, behalve Frankrijk dat te maken heeft met minder toerisme”, schrijft LVMH. “Op de Aziatische markten zijn de resultaten gevarieerd, maar Japan blijft op de goede weg.”

 

De andere divisies van LVMH konden wel positieve cijfers voorleggen: zo steeg de omzet van de drankendivisie met 4% naar iets meer dan een miljard euro, terwijl de verschillende cosmetica- en parfummerken hun omzet met 7% zagen groeien naar 1,2 miljard euro. De horloge- en juwelendivisie zag de omzet dan weer met 7% stijgen naar 774 miljoen euro. De vorige kwartalen had die sector het moeilijk vanwege een mindere vraag in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Ceconomy stuurt winstwaarschuwing uit voor eerste kwartaal

22/01/2018

Ceconomy, het moederbedrijf achter elektronicaketens Media Markt en Saturn, heeft een bericht uitgestuurd waarin het waarschuwt voor mindere resultaten in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Back to top