Maastrichtse V&D wordt gigantische pop-up | RetailDetail

Maastrichtse V&D wordt gigantische pop-up

Maastrichtse V&D wordt gigantische pop-up

Het Limburgse bedrijf Comosie gaat in het voormalige pand van V&D in Maastricht het concept Temporama installeren. Dat brengt ongeveer 40 pop-ups van Limburgse makelij samen, die zich allemaal tijdelijk in het pand zullen vestigen.

 

Vooral webshops

Temporama opent vandaag zijn deuren in het gebouw van ongeveer 3.000 vierkante meter. De meer dan veertig winkels verkopen kledij, accessoires, voeding, design en meer. Voor heel wat merken is het bovendien de eerste stap op de Nederlandse markt en dus de ideale testcase.

 

Veel van de merken zijn van oorsprong een webwinkel en willen met de pop-up in Maastricht nieuwe klanten de kans geven om hun producten ook eens van nabij te bekijken.

 

Temporama is trouwens geen eenmalig project. Wanneer de pop-ups de deuren sluiten, op 30 juni, verhuizen ze nadien ook nog naar Hasselt en Lommel. Comosie hoopt met het project niet enkel jonge en kleine labels in de spotlight te plaatsen, maar wil zo ook de leegstand in bepaalde steden aanpakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.