Maastrichtse V&D wordt gigantische pop-up | RetailDetail

Maastrichtse V&D wordt gigantische pop-up

Maastrichtse V&D wordt gigantische pop-up

Het Limburgse bedrijf Comosie gaat in het voormalige pand van V&D in Maastricht het concept Temporama installeren. Dat brengt ongeveer 40 pop-ups van Limburgse makelij samen, die zich allemaal tijdelijk in het pand zullen vestigen.

 

Vooral webshops

Temporama opent vandaag zijn deuren in het gebouw van ongeveer 3.000 vierkante meter. De meer dan veertig winkels verkopen kledij, accessoires, voeding, design en meer. Voor heel wat merken is het bovendien de eerste stap op de Nederlandse markt en dus de ideale testcase.

 

Veel van de merken zijn van oorsprong een webwinkel en willen met de pop-up in Maastricht nieuwe klanten de kans geven om hun producten ook eens van nabij te bekijken.

 

Temporama is trouwens geen eenmalig project. Wanneer de pop-ups de deuren sluiten, op 30 juni, verhuizen ze nadien ook nog naar Hasselt en Lommel. Comosie hoopt met het project niet enkel jonge en kleine labels in de spotlight te plaatsen, maar wil zo ook de leegstand in bepaalde steden aanpakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top