Mais il est où le soleil eerste Belgische partner Zalando | RetailDetail

Mais il est où le soleil eerste Belgische partner Zalando

Mais il est où le soleil eerste Belgische partner Zalando

Webwarenhuis Zalando zet zijn verkoopplatform ook in België open voor andere aanbieders. Het modemerk 'Mais il est où le soleil?' stapt als eerste op de trein.

'Springplank voor lokale merken'

Het partnerschap betekent voor een lokaal merk als 'Mais il est où le soleil' een enorme springplank, aangezien Zalando actief is in vijftien landen. "Bovendien kunnen we daarbij rekenen op hun logistieke kennis en professionele ondersteuning bij het uitwerken van het project", laat Nicholas Weinberg van Vegotex International, nu eigenaar van het Belgische modemerk, optekenen.

 

Voor Zalando betekent het partnerprogramma dan weer een verbreding en een uitdieping van het aanbod. Het partnerprogramma van Zalando loopt nu al in zes landen: Duitsland, Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en België. In Duitsland hebben al meer dan honderd aanbieders erop ingetekend. Volgens het bedrijf hebben intussen ook al meerdere Belgische merken hun interesse getoond.

 

'Partners moeten ons niveau halen'

In ruil voor de aanbreng van klanten ontvangt Zalando een commissie. "We willen het programma verder ontwikkelen met merken en partners die bij ons assortiment passen en aan onze eisen voldoen. Ze moeten het serviceniveau van Zalando halen", zegt country manager Marijn van Roij. Dat betekent onder meer dat ze gratis verzending en retour (binnen dertig dagen) moeten aanbieden.

 

Het partnerprogramma van Zalando is wel beperkt tot de categorieën kleding, schoenen, sport, accessoires en wonen. Artikelen uit andere segmenten kunnen niet via dat kanaal worden verkocht. Ook moeten de partners van Zalando al over een eigen webshop beschikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.