Mais il est où le soleil eerste Belgische partner Zalando

Mais il est où le soleil eerste Belgische partner Zalando

Webwarenhuis Zalando zet zijn verkoopplatform ook in België open voor andere aanbieders. Het modemerk 'Mais il est où le soleil?' stapt als eerste op de trein.

'Springplank voor lokale merken'

Het partnerschap betekent voor een lokaal merk als 'Mais il est où le soleil' een enorme springplank, aangezien Zalando actief is in vijftien landen. "Bovendien kunnen we daarbij rekenen op hun logistieke kennis en professionele ondersteuning bij het uitwerken van het project", laat Nicholas Weinberg van Vegotex International, nu eigenaar van het Belgische modemerk, optekenen.

 

Voor Zalando betekent het partnerprogramma dan weer een verbreding en een uitdieping van het aanbod. Het partnerprogramma van Zalando loopt nu al in zes landen: Duitsland, Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en België. In Duitsland hebben al meer dan honderd aanbieders erop ingetekend. Volgens het bedrijf hebben intussen ook al meerdere Belgische merken hun interesse getoond.

 

'Partners moeten ons niveau halen'

In ruil voor de aanbreng van klanten ontvangt Zalando een commissie. "We willen het programma verder ontwikkelen met merken en partners die bij ons assortiment passen en aan onze eisen voldoen. Ze moeten het serviceniveau van Zalando halen", zegt country manager Marijn van Roij. Dat betekent onder meer dat ze gratis verzending en retour (binnen dertig dagen) moeten aanbieden.

 

Het partnerprogramma van Zalando is wel beperkt tot de categorieën kleding, schoenen, sport, accessoires en wonen. Artikelen uit andere segmenten kunnen niet via dat kanaal worden verkocht. Ook moeten de partners van Zalando al over een eigen webshop beschikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top