Mais il est où le soleil eerste Belgische partner Zalando

Mais il est où le soleil eerste Belgische partner Zalando

Webwarenhuis Zalando zet zijn verkoopplatform ook in België open voor andere aanbieders. Het modemerk 'Mais il est où le soleil?' stapt als eerste op de trein.

'Springplank voor lokale merken'

Het partnerschap betekent voor een lokaal merk als 'Mais il est où le soleil' een enorme springplank, aangezien Zalando actief is in vijftien landen. "Bovendien kunnen we daarbij rekenen op hun logistieke kennis en professionele ondersteuning bij het uitwerken van het project", laat Nicholas Weinberg van Vegotex International, nu eigenaar van het Belgische modemerk, optekenen.

 

Voor Zalando betekent het partnerprogramma dan weer een verbreding en een uitdieping van het aanbod. Het partnerprogramma van Zalando loopt nu al in zes landen: Duitsland, Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en België. In Duitsland hebben al meer dan honderd aanbieders erop ingetekend. Volgens het bedrijf hebben intussen ook al meerdere Belgische merken hun interesse getoond.

 

'Partners moeten ons niveau halen'

In ruil voor de aanbreng van klanten ontvangt Zalando een commissie. "We willen het programma verder ontwikkelen met merken en partners die bij ons assortiment passen en aan onze eisen voldoen. Ze moeten het serviceniveau van Zalando halen", zegt country manager Marijn van Roij. Dat betekent onder meer dat ze gratis verzending en retour (binnen dertig dagen) moeten aanbieden.

 

Het partnerprogramma van Zalando is wel beperkt tot de categorieën kleding, schoenen, sport, accessoires en wonen. Artikelen uit andere segmenten kunnen niet via dat kanaal worden verkocht. Ook moeten de partners van Zalando al over een eigen webshop beschikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top