Mais il est où le soleil eerste Belgische partner Zalando

Mais il est où le soleil eerste Belgische partner Zalando

Webwarenhuis Zalando zet zijn verkoopplatform ook in België open voor andere aanbieders. Het modemerk 'Mais il est où le soleil?' stapt als eerste op de trein.

'Springplank voor lokale merken'

Het partnerschap betekent voor een lokaal merk als 'Mais il est où le soleil' een enorme springplank, aangezien Zalando actief is in vijftien landen. "Bovendien kunnen we daarbij rekenen op hun logistieke kennis en professionele ondersteuning bij het uitwerken van het project", laat Nicholas Weinberg van Vegotex International, nu eigenaar van het Belgische modemerk, optekenen.

 

Voor Zalando betekent het partnerprogramma dan weer een verbreding en een uitdieping van het aanbod. Het partnerprogramma van Zalando loopt nu al in zes landen: Duitsland, Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en België. In Duitsland hebben al meer dan honderd aanbieders erop ingetekend. Volgens het bedrijf hebben intussen ook al meerdere Belgische merken hun interesse getoond.

 

'Partners moeten ons niveau halen'

In ruil voor de aanbreng van klanten ontvangt Zalando een commissie. "We willen het programma verder ontwikkelen met merken en partners die bij ons assortiment passen en aan onze eisen voldoen. Ze moeten het serviceniveau van Zalando halen", zegt country manager Marijn van Roij. Dat betekent onder meer dat ze gratis verzending en retour (binnen dertig dagen) moeten aanbieden.

 

Het partnerprogramma van Zalando is wel beperkt tot de categorieën kleding, schoenen, sport, accessoires en wonen. Artikelen uit andere segmenten kunnen niet via dat kanaal worden verkocht. Ook moeten de partners van Zalando al over een eigen webshop beschikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top