Makro sluit nieuwe cao met werknemers | RetailDetail

Makro sluit nieuwe cao met werknemers

Makro sluit nieuwe cao met werknemers

Het personeel van Makro en Metro heeft een akkoord bereikt met de directie over een nieuwe cao. Daarmee komt een einde aan de onderhandelingen en kunnen de ketens hun nieuwe strategie uitrollen in België.

Samenwerken met Media Markt

In de nieuwe cao wordt de uitstapregeling vastgelegd voor de medewerkers die het bedrijf zullen verlaten, net zoals de voorziene omkadering voor de medewerkers die een functie zullen uitoefenen in de nieuwe structuur.

 

Nu het akkoord er is, wil de directie zich concentreren op het uitvoeren van de nieuwe strategie in België. Daarin zal Makro zich in de toekomst toeleggen op drie specialiteiten: kwaliteitsvoeding, feestartikelen en "alles voor het huis" (gaande van kaarsen tot bakstenen en cement). Metro van zijn kant zal zich dan weer focussen op horeca en gastronomie.

 

In het kader van die nieuwe strategie hebben Makro en Media Markt al gesproken over een samenwerking, waarbij Media Markt de multimedia-afdeling van Makro gaat uitbaten, aangezien die niet meer past in het nieuwe concept. “Makro is ervan overtuigd dat het met Media Markt een extra meerwaarde kan bieden voor haar klanten. Bovendien kunnen de klanten van Media Markt ook aangesproken worden door het vernieuwde concept van Makro”, luidde een eerder persbericht daarover.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.