Makro sluit nieuwe cao met werknemers | RetailDetail

Makro sluit nieuwe cao met werknemers

Makro sluit nieuwe cao met werknemers

Het personeel van Makro en Metro heeft een akkoord bereikt met de directie over een nieuwe cao. Daarmee komt een einde aan de onderhandelingen en kunnen de ketens hun nieuwe strategie uitrollen in België.

Samenwerken met Media Markt

In de nieuwe cao wordt de uitstapregeling vastgelegd voor de medewerkers die het bedrijf zullen verlaten, net zoals de voorziene omkadering voor de medewerkers die een functie zullen uitoefenen in de nieuwe structuur.

 

Nu het akkoord er is, wil de directie zich concentreren op het uitvoeren van de nieuwe strategie in België. Daarin zal Makro zich in de toekomst toeleggen op drie specialiteiten: kwaliteitsvoeding, feestartikelen en "alles voor het huis" (gaande van kaarsen tot bakstenen en cement). Metro van zijn kant zal zich dan weer focussen op horeca en gastronomie.

 

In het kader van die nieuwe strategie hebben Makro en Media Markt al gesproken over een samenwerking, waarbij Media Markt de multimedia-afdeling van Makro gaat uitbaten, aangezien die niet meer past in het nieuwe concept. “Makro is ervan overtuigd dat het met Media Markt een extra meerwaarde kan bieden voor haar klanten. Bovendien kunnen de klanten van Media Markt ook aangesproken worden door het vernieuwde concept van Makro”, luidde een eerder persbericht daarover.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.