Maxi Toys versterkt directieteam

Maxi Toys versterkt directieteam

Bij speelgoedketen Maxi Toys wordt het directieteam versterkt met twee nieuwe directeurs: zo werd Gwénael Berthouloux de directeur omnichannel, die Maxi Toys moet bijstaan in de transformatie naar een omnichannelbedrijf.

Meer dan 20 jaar ervaring

Berthouloux is sinds 2 mei aan de slag en krijgt in zijn nieuwe functie de verantwoordelijkheid over e-commerce, marketing en formule. Hij heeft al meer dan twintig jaar ervaring bij ketens als Mondial Tissues, Sports Direct en Decathlon. Voorheen was hij aan de slag als directeur omnichannel bij het Franse Vertbaudet.

 

Ook nieuw in het directieteam van Maxi Toys is Bert Vanmoortel: hij wordt vanaf 17 mei verantwoordelijk voor de inkoop. Binnen die functie zal hij de categoriemanagementteams aansturen. Vanmoortel komt over van Makro België, waar hij de voorbije jaren aan de slag was als het hoofd van non-food.

 

Gisteren maakte ook branchegenoot Fun al bekend dat er verschuivingen komen binnen het managementteam. Zo wordt Tonny Mettens de nieuwe CEO van het bedrijf, hij vervulde hij diezelfde functie ook al in bij Maxi Toys.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top