McDonald’s stoot Torfs met plezier van troon als beste werkgever | RetailDetail

McDonald’s stoot Torfs met plezier van troon als beste werkgever

McDonald’s stoot Torfs met plezier van troon als beste werkgever

Zeer tegen het cliché in is fastfoodketen McDonald’s uitgeroepen tot beste werkgever van België in de categorie met meer dan 500 werknemers. De nieuwe vaandeldrager, vorig jaar nog de nummer vier, zorgt volgens de jury “voor plezier op de werkvloer”.

McDonald's steekt Torfs voorbij

McDonald’s haalde het wegens de sfeer op de werkvloer: de slogan “I’m lovin’ it” geldt niet alleen voor de consumenten, maar ook voor de werknemers, zegt de jury. Diverse activiteiten worden op stapel gezet om hen plezier in het werk te doen krijgen, zoals drinks bij goede resultaten, een eindejaarsparty en filmvoorstellingen.

 

De voorbije drie jaar kwam Schoenen Torfs telkens als beste uit de bus, maar dit jaar valt de keten terug naar een tweede plaats. De top vijf van de grote bedrijven bestond daarnaast uit uitzendgroep Accent, autohersteller Carglass en pakjesdienst Fedex. Bij bedrijven met minder dan 500 werknemers werd de Leuvense IT-dienstverlener AE uitgeroepen tot beste werkgever, voor softwaregroep SAS Institute en Thuiszorg Vleminckveld.

 

Elfde ranglijst van Vlerick

Het is al het elfde jaar dat Vlerick Business School de ranglijst opstelde. Kandidaten moeten zich eerst aanmelden, daarna worden ze bevraagd over alle aspecten van hun personeelsbeleid. Vervolgens wordt een peiling gehouden onder hun medewerkers.

 

Er werd ook een speciale prijs uitgereikt aan een organisatie die de voorbije twaalf maanden de grootste inspanningen leverde om 'het nieuwe werken' te promoten. Die prijs ging naar KBC Global Services voor de invoering van het PEARL-systeem, wat staat voor Performance, Empowerment, Accountability, Responsiveness and Local Embeddedness.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.