McDonald’s stoot Torfs met plezier van troon als beste werkgever | RetailDetail

McDonald’s stoot Torfs met plezier van troon als beste werkgever

McDonald’s stoot Torfs met plezier van troon als beste werkgever

Zeer tegen het cliché in is fastfoodketen McDonald’s uitgeroepen tot beste werkgever van België in de categorie met meer dan 500 werknemers. De nieuwe vaandeldrager, vorig jaar nog de nummer vier, zorgt volgens de jury “voor plezier op de werkvloer”.

McDonald's steekt Torfs voorbij

McDonald’s haalde het wegens de sfeer op de werkvloer: de slogan “I’m lovin’ it” geldt niet alleen voor de consumenten, maar ook voor de werknemers, zegt de jury. Diverse activiteiten worden op stapel gezet om hen plezier in het werk te doen krijgen, zoals drinks bij goede resultaten, een eindejaarsparty en filmvoorstellingen.

 

De voorbije drie jaar kwam Schoenen Torfs telkens als beste uit de bus, maar dit jaar valt de keten terug naar een tweede plaats. De top vijf van de grote bedrijven bestond daarnaast uit uitzendgroep Accent, autohersteller Carglass en pakjesdienst Fedex. Bij bedrijven met minder dan 500 werknemers werd de Leuvense IT-dienstverlener AE uitgeroepen tot beste werkgever, voor softwaregroep SAS Institute en Thuiszorg Vleminckveld.

 

Elfde ranglijst van Vlerick

Het is al het elfde jaar dat Vlerick Business School de ranglijst opstelde. Kandidaten moeten zich eerst aanmelden, daarna worden ze bevraagd over alle aspecten van hun personeelsbeleid. Vervolgens wordt een peiling gehouden onder hun medewerkers.

 

Er werd ook een speciale prijs uitgereikt aan een organisatie die de voorbije twaalf maanden de grootste inspanningen leverde om 'het nieuwe werken' te promoten. Die prijs ging naar KBC Global Services voor de invoering van het PEARL-systeem, wat staat voor Performance, Empowerment, Accountability, Responsiveness and Local Embeddedness.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Back to top