McDonald’s stoot Torfs met plezier van troon als beste werkgever

McDonald’s stoot Torfs met plezier van troon als beste werkgever

Zeer tegen het cliché in is fastfoodketen McDonald’s uitgeroepen tot beste werkgever van België in de categorie met meer dan 500 werknemers. De nieuwe vaandeldrager, vorig jaar nog de nummer vier, zorgt volgens de jury “voor plezier op de werkvloer”.

McDonald's steekt Torfs voorbij

McDonald’s haalde het wegens de sfeer op de werkvloer: de slogan “I’m lovin’ it” geldt niet alleen voor de consumenten, maar ook voor de werknemers, zegt de jury. Diverse activiteiten worden op stapel gezet om hen plezier in het werk te doen krijgen, zoals drinks bij goede resultaten, een eindejaarsparty en filmvoorstellingen.

 

De voorbije drie jaar kwam Schoenen Torfs telkens als beste uit de bus, maar dit jaar valt de keten terug naar een tweede plaats. De top vijf van de grote bedrijven bestond daarnaast uit uitzendgroep Accent, autohersteller Carglass en pakjesdienst Fedex. Bij bedrijven met minder dan 500 werknemers werd de Leuvense IT-dienstverlener AE uitgeroepen tot beste werkgever, voor softwaregroep SAS Institute en Thuiszorg Vleminckveld.

 

Elfde ranglijst van Vlerick

Het is al het elfde jaar dat Vlerick Business School de ranglijst opstelde. Kandidaten moeten zich eerst aanmelden, daarna worden ze bevraagd over alle aspecten van hun personeelsbeleid. Vervolgens wordt een peiling gehouden onder hun medewerkers.

 

Er werd ook een speciale prijs uitgereikt aan een organisatie die de voorbije twaalf maanden de grootste inspanningen leverde om 'het nieuwe werken' te promoten. Die prijs ging naar KBC Global Services voor de invoering van het PEARL-systeem, wat staat voor Performance, Empowerment, Accountability, Responsiveness and Local Embeddedness.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top