Medi-Market is “beste winkelconcept van het jaar”

Medi-Market is “beste winkelconcept van het jaar”

Medi-Market, de kruising tussen een supermarkt voor gezondheidsproducten en een apotheek, heeft de Comeos Mercuriusprijs voor 'beste winkelconcept' gewonnen. Het concept haalde het van Ellis Gourmet Burger en Colruyt-versmarkt CRU.

Medi-Market, een "echte marktverstoorder"

"Medi-Market heeft alle troeven in handen om de gezondheidszorg grondig te hervormen: ze combineren farmacie en parafarmacie, hebben een groot, transversaal aanbod en geven gespecialiseerd advies. Dat alles bovendien aan lage prijzen", aldus de jury van de Mercuriusprijs. De winnaar telt intussen vier vestigingen in ons land (in Evere, Waterloo, Gosselies en Luik), maar tegen 2020 moeten er dat vijf keer meer zijn.

 

De jury omschreef Medi-Market als een "echte marktverstoorder". Daar kan Yvan Verougstraete, ceo van Medi-Market, zich perfect in vinden: "In de gezondheidszorg gebeurt het al te vaak dat de 'autoriteiten' beslissen wat goed is voor de patiënt, voor de klant, vaak zelfs zonder naar hen te luisteren. We hebben daarom in de eerste plaats geprobeerd te begrijpen wat de echte noden zijn van de consument, hoe ze in de realiteit op zoek gaan naar hulp, en gebruikten die kennis om ons concept uit te werken." 

 

Ellis Gourmet Burger, de 'betere' hamburgerketen, en CRU, Colruyts overdekte versmarkt met focus op beleving en authenticiteit, kregen respectievelijk zilver en brons. Voor de Comeos Mercuriusprijs, de oudste prijs in de handel, schreven dit jaar een recordaantal van 32 winkelconcepten in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top