Medi-Market is “beste winkelconcept van het jaar” | RetailDetail

Medi-Market is “beste winkelconcept van het jaar”

Medi-Market is “beste winkelconcept van het jaar”

Medi-Market, de kruising tussen een supermarkt voor gezondheidsproducten en een apotheek, heeft de Comeos Mercuriusprijs voor 'beste winkelconcept' gewonnen. Het concept haalde het van Ellis Gourmet Burger en Colruyt-versmarkt CRU.

Medi-Market, een "echte marktverstoorder"

"Medi-Market heeft alle troeven in handen om de gezondheidszorg grondig te hervormen: ze combineren farmacie en parafarmacie, hebben een groot, transversaal aanbod en geven gespecialiseerd advies. Dat alles bovendien aan lage prijzen", aldus de jury van de Mercuriusprijs. De winnaar telt intussen vier vestigingen in ons land (in Evere, Waterloo, Gosselies en Luik), maar tegen 2020 moeten er dat vijf keer meer zijn.

 

De jury omschreef Medi-Market als een "echte marktverstoorder". Daar kan Yvan Verougstraete, ceo van Medi-Market, zich perfect in vinden: "In de gezondheidszorg gebeurt het al te vaak dat de 'autoriteiten' beslissen wat goed is voor de patiënt, voor de klant, vaak zelfs zonder naar hen te luisteren. We hebben daarom in de eerste plaats geprobeerd te begrijpen wat de echte noden zijn van de consument, hoe ze in de realiteit op zoek gaan naar hulp, en gebruikten die kennis om ons concept uit te werken." 

 

Ellis Gourmet Burger, de 'betere' hamburgerketen, en CRU, Colruyts overdekte versmarkt met focus op beleving en authenticiteit, kregen respectievelijk zilver en brons. Voor de Comeos Mercuriusprijs, de oudste prijs in de handel, schreven dit jaar een recordaantal van 32 winkelconcepten in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top