Medi-Market is “beste winkelconcept van het jaar”

Medi-Market is “beste winkelconcept van het jaar”

Medi-Market, de kruising tussen een supermarkt voor gezondheidsproducten en een apotheek, heeft de Comeos Mercuriusprijs voor 'beste winkelconcept' gewonnen. Het concept haalde het van Ellis Gourmet Burger en Colruyt-versmarkt CRU.

Medi-Market, een "echte marktverstoorder"

"Medi-Market heeft alle troeven in handen om de gezondheidszorg grondig te hervormen: ze combineren farmacie en parafarmacie, hebben een groot, transversaal aanbod en geven gespecialiseerd advies. Dat alles bovendien aan lage prijzen", aldus de jury van de Mercuriusprijs. De winnaar telt intussen vier vestigingen in ons land (in Evere, Waterloo, Gosselies en Luik), maar tegen 2020 moeten er dat vijf keer meer zijn.

 

De jury omschreef Medi-Market als een "echte marktverstoorder". Daar kan Yvan Verougstraete, ceo van Medi-Market, zich perfect in vinden: "In de gezondheidszorg gebeurt het al te vaak dat de 'autoriteiten' beslissen wat goed is voor de patiënt, voor de klant, vaak zelfs zonder naar hen te luisteren. We hebben daarom in de eerste plaats geprobeerd te begrijpen wat de echte noden zijn van de consument, hoe ze in de realiteit op zoek gaan naar hulp, en gebruikten die kennis om ons concept uit te werken." 

 

Ellis Gourmet Burger, de 'betere' hamburgerketen, en CRU, Colruyts overdekte versmarkt met focus op beleving en authenticiteit, kregen respectievelijk zilver en brons. Voor de Comeos Mercuriusprijs, de oudste prijs in de handel, schreven dit jaar een recordaantal van 32 winkelconcepten in.

Tags: