Medi-Market is “beste winkelconcept van het jaar” | RetailDetail

Medi-Market is “beste winkelconcept van het jaar”

Medi-Market is “beste winkelconcept van het jaar”

Medi-Market, de kruising tussen een supermarkt voor gezondheidsproducten en een apotheek, heeft de Comeos Mercuriusprijs voor 'beste winkelconcept' gewonnen. Het concept haalde het van Ellis Gourmet Burger en Colruyt-versmarkt CRU.

Medi-Market, een "echte marktverstoorder"

"Medi-Market heeft alle troeven in handen om de gezondheidszorg grondig te hervormen: ze combineren farmacie en parafarmacie, hebben een groot, transversaal aanbod en geven gespecialiseerd advies. Dat alles bovendien aan lage prijzen", aldus de jury van de Mercuriusprijs. De winnaar telt intussen vier vestigingen in ons land (in Evere, Waterloo, Gosselies en Luik), maar tegen 2020 moeten er dat vijf keer meer zijn.

 

De jury omschreef Medi-Market als een "echte marktverstoorder". Daar kan Yvan Verougstraete, ceo van Medi-Market, zich perfect in vinden: "In de gezondheidszorg gebeurt het al te vaak dat de 'autoriteiten' beslissen wat goed is voor de patiënt, voor de klant, vaak zelfs zonder naar hen te luisteren. We hebben daarom in de eerste plaats geprobeerd te begrijpen wat de echte noden zijn van de consument, hoe ze in de realiteit op zoek gaan naar hulp, en gebruikten die kennis om ons concept uit te werken." 

 

Ellis Gourmet Burger, de 'betere' hamburgerketen, en CRU, Colruyts overdekte versmarkt met focus op beleving en authenticiteit, kregen respectievelijk zilver en brons. Voor de Comeos Mercuriusprijs, de oudste prijs in de handel, schreven dit jaar een recordaantal van 32 winkelconcepten in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.