Media Markt van start in Makro in Sint-Pieters-Leeuw | RetailDetail

Media Markt van start in Makro in Sint-Pieters-Leeuw

Media Markt van start in Makro in Sint-Pieters-Leeuw

In Sint-Pieters-Leeuw is vandaag Media Markt van start gegaan in de vestiging van Makro. Die neemt in het nieuwe concept van de keten voortaan de elektronica-afdeling voor zijn rekening.

Tweede filiaal vlakbij

Ondertussen wordt er ook nog naarstig verder gewerkt bij Makro zelf, want op 18 mei moet de vestiging in Sint-Pieters-Leeuw heropend worden volgens het nieuwe concept. Tijdens de verbouwingen, blijft de winkel wel gewoon geopend voor het publiek. Tegen half juli moeten alle winkels volgens het nieuwe concept werken, met als laatste in het rijtje de vestigingen in Deurne en Alleur.

 

In dat nieuwe concept legt Makro de aandacht op drie categorieën: 'good food', 'party' en 'home', terwijl de elektronica-afdeling dus wordt uitgebaat door Media Markt. Dat nieuw concept kwam er na een herstructurering, waarbij oorspronkelijk 500 banen verloren gingen. Een deel van die werknemers kunnen nu ook aan de slag bij Media Markt.

 

In Sint-Pieters-Leeuw blijft wel de vraag wat er nu staat te gebeuren met het filiaal van Media Markt in het Shopping Pajot op de grens met Anderlecht. Het is immers afwachten of de twee filialen zo dicht bij elkaar wel kunnen overleven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Britten noemen Roeselare bij inspirerendste winkelsteden ter wereld

26/04/2018

Niet Brugge, Antwerpen of Gent, maar wel Roeselare prijkt in een Britse lijst van inspirerendste winkelsteden ter wereld. De West-Vlamingen charmeerden retailexperts met hun doordachte mix van shoppinginitiatieven.

Hogere omzet GrandVision door overnames

26/04/2018

GrandVision sluit het eerste kwartaal van 2018 af met een omzetgroei van 8%, die het bedrijf wel grotendeels dankt aan overnames. De optiekketen ziet haar operationele winst wel lichtjes dalen ten opzichte van een jaar eerder.

Sociaal akkoord bij Carrefour in Frankrijk

26/04/2018

Terwijl bij Carrefour België bonden en directie deze week een eerste keer rond de tafel hebben gezeten, is er in Frankrijk al een akkoord getekend over het sociaal plan en de vrijwillige vertrekkers.

BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops

26/04/2018

Branchevereniging BeCommerce heeft een nieuw logo en een nieuw keurmerk voor B2B-webshops voorgesteld. Het is volgens de organisatie het eerste keurmerk in België voor business-to-business e-commercespelers.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.