Meldpunt tegen commerciële telefoontjes op komst | RetailDetail

Meldpunt tegen commerciële telefoontjes op komst

Meldpunt tegen commerciële telefoontjes op komst

Tegen deze zomer gaat de Belgische regering een centraal meldpunt oprichten dat zich zal bezighouden met de registraties van mensen die geen commerciële telefoonoproepen meer willen ontvangen.

Nu wel verplicht

Momenteel is het al mogelijk om je te laten registreren met de vraag om geen commerciële oproepen meer te ontvangen. Die lijsten zijn vaak echter niet actueel en de telecomoperatoren zijn ook niet verplicht om zich aan de lijst te houden.

 

Minister van Consumentenzaken Kris Peeters wil daar met een nieuwe website verandering in brengen: daarop zullen Belgen zich gratis kunnen registreren. Wie na de registratie van nummer verandert, moet niets doen: de nummers zullen aangepast worden door de operatoren, die voortaan wel verplicht zijn om zich bij het meldpunt aan te sluiten. Ook andere telefonische marketeers zullen zich aan de lijst moeten houden.

 

Volgens Kris Peeters is het een win-winsituatie voor beide partijen: consumenten kunnen zich eenvoudig registreren, terwijl marketeers en operatoren op een eenvoudige manier kunnen opzoeken wie ze wel of niet mogen contacteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.