Meldpunt tegen commerciële telefoontjes op komst

Meldpunt tegen commerciële telefoontjes op komst

Tegen deze zomer gaat de Belgische regering een centraal meldpunt oprichten dat zich zal bezighouden met de registraties van mensen die geen commerciële telefoonoproepen meer willen ontvangen.

Nu wel verplicht

Momenteel is het al mogelijk om je te laten registreren met de vraag om geen commerciële oproepen meer te ontvangen. Die lijsten zijn vaak echter niet actueel en de telecomoperatoren zijn ook niet verplicht om zich aan de lijst te houden.

 

Minister van Consumentenzaken Kris Peeters wil daar met een nieuwe website verandering in brengen: daarop zullen Belgen zich gratis kunnen registreren. Wie na de registratie van nummer verandert, moet niets doen: de nummers zullen aangepast worden door de operatoren, die voortaan wel verplicht zijn om zich bij het meldpunt aan te sluiten. Ook andere telefonische marketeers zullen zich aan de lijst moeten houden.

 

Volgens Kris Peeters is het een win-winsituatie voor beide partijen: consumenten kunnen zich eenvoudig registreren, terwijl marketeers en operatoren op een eenvoudige manier kunnen opzoeken wie ze wel of niet mogen contacteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Back to top