Metro opent in augustus 10e Belgische filiaal | RetailDetail

Metro opent in augustus 10e Belgische filiaal

Metro opent in augustus 10e Belgische filiaal

Horecagroothandel Metro opent in augustus zijn tiende Belgische filiaal in Antwerpen-Noord en start daarom met een wervingscampagne, op zoek naar veertig medewerkers.

2.200 vierkante meter

De nieuwe winkel zal een verkoopoppervlakte hebben van 2.200 vierkante meter en moet volgens Metro het uithangbord worden van de keten in België. Daarom zullen er enkele nieuwigheden worden toegepast in de winkel.

 

De medewerkers zullen al vanaf begin mei aan de slag kunnen en zullen een uitgebreide opleiding krijgen in één van de bestaande winkels. Vanaf augustus zullen ze dan aan het werk gezet worden in de nieuwe vestiging van Metro, op de Houtdok-Noordkaai 10 in Antwerpen.

 

Metro opende in 1964 zijn eerste winkel in Duitsland en is sinds 2003 ook te vinden in België. Vorig jaar opende de keten die exclusief toegankelijk is voor horeca-professionals nog de deuren in Vorst en Namen. Daarnaast baat Metro Cash & Carry ook nog eens zes winkels van Makro uit in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.