Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland | RetailDetail

Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland

Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland

De online optieker Mister Spex heeft in Duitsland zijn eerste fysieke filiaal geopend, met name in Berlijn. Mister Spex heeft momenteel wel al meer dan 500 filialen bij partners, maar dit is dus de eerste eigen winkel.

“Core business blijft e-commerce”

In de winkel met een oppervlakte van ongeveer 150 vierkante meter, zullen ongeveer 1.400 monturen en lenzen te vinden zijn. Online biedt Mister Spex maar liefst 7.000 verschillende monturen. In het filiaal kunnen ook oogmetingen worden uitgevoerd en brillen worden aangepast. Klanten kunnen samen met de aanwezig optiekers ook het online aanbod van Mister Spex bekijken.

 

De winkel moet tevens een plek worden voor Mister Spex om nieuwe ideeën uit te testen, die dan later kunnen worden uitgerold naar de online winkel of de partneroptiekers waarmee het bedrijf samenwerkt. “De core business van Mister Spex blijft echter e-commerce”, zegt co-managing director Mirko Caspar in een persbericht.

 

De brillen van Mister Spex zijn in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland ook al te vinden bij ongeveer 550 partners, die een commissie krijgen op brillen die via Mister Spex verkocht worden. Zo kan de online verkoper toch enkele fysieke diensten, zoals oogmetingen, aanbieden aan zijn klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.