Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland

Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland

De online optieker Mister Spex heeft in Duitsland zijn eerste fysieke filiaal geopend, met name in Berlijn. Mister Spex heeft momenteel wel al meer dan 500 filialen bij partners, maar dit is dus de eerste eigen winkel.

“Core business blijft e-commerce”

In de winkel met een oppervlakte van ongeveer 150 vierkante meter, zullen ongeveer 1.400 monturen en lenzen te vinden zijn. Online biedt Mister Spex maar liefst 7.000 verschillende monturen. In het filiaal kunnen ook oogmetingen worden uitgevoerd en brillen worden aangepast. Klanten kunnen samen met de aanwezig optiekers ook het online aanbod van Mister Spex bekijken.

 

De winkel moet tevens een plek worden voor Mister Spex om nieuwe ideeën uit te testen, die dan later kunnen worden uitgerold naar de online winkel of de partneroptiekers waarmee het bedrijf samenwerkt. “De core business van Mister Spex blijft echter e-commerce”, zegt co-managing director Mirko Caspar in een persbericht.

 

De brillen van Mister Spex zijn in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland ook al te vinden bij ongeveer 550 partners, die een commissie krijgen op brillen die via Mister Spex verkocht worden. Zo kan de online verkoper toch enkele fysieke diensten, zoals oogmetingen, aanbieden aan zijn klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Back to top