Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland | RetailDetail

Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland

Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland

De online optieker Mister Spex heeft in Duitsland zijn eerste fysieke filiaal geopend, met name in Berlijn. Mister Spex heeft momenteel wel al meer dan 500 filialen bij partners, maar dit is dus de eerste eigen winkel.

“Core business blijft e-commerce”

In de winkel met een oppervlakte van ongeveer 150 vierkante meter, zullen ongeveer 1.400 monturen en lenzen te vinden zijn. Online biedt Mister Spex maar liefst 7.000 verschillende monturen. In het filiaal kunnen ook oogmetingen worden uitgevoerd en brillen worden aangepast. Klanten kunnen samen met de aanwezig optiekers ook het online aanbod van Mister Spex bekijken.

 

De winkel moet tevens een plek worden voor Mister Spex om nieuwe ideeën uit te testen, die dan later kunnen worden uitgerold naar de online winkel of de partneroptiekers waarmee het bedrijf samenwerkt. “De core business van Mister Spex blijft echter e-commerce”, zegt co-managing director Mirko Caspar in een persbericht.

 

De brillen van Mister Spex zijn in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland ook al te vinden bij ongeveer 550 partners, die een commissie krijgen op brillen die via Mister Spex verkocht worden. Zo kan de online verkoper toch enkele fysieke diensten, zoals oogmetingen, aanbieden aan zijn klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Back to top