Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland

Mister Spex opent fysiek filiaal in Duitsland

De online optieker Mister Spex heeft in Duitsland zijn eerste fysieke filiaal geopend, met name in Berlijn. Mister Spex heeft momenteel wel al meer dan 500 filialen bij partners, maar dit is dus de eerste eigen winkel.

“Core business blijft e-commerce”

In de winkel met een oppervlakte van ongeveer 150 vierkante meter, zullen ongeveer 1.400 monturen en lenzen te vinden zijn. Online biedt Mister Spex maar liefst 7.000 verschillende monturen. In het filiaal kunnen ook oogmetingen worden uitgevoerd en brillen worden aangepast. Klanten kunnen samen met de aanwezig optiekers ook het online aanbod van Mister Spex bekijken.

 

De winkel moet tevens een plek worden voor Mister Spex om nieuwe ideeën uit te testen, die dan later kunnen worden uitgerold naar de online winkel of de partneroptiekers waarmee het bedrijf samenwerkt. “De core business van Mister Spex blijft echter e-commerce”, zegt co-managing director Mirko Caspar in een persbericht.

 

De brillen van Mister Spex zijn in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland ook al te vinden bij ongeveer 550 partners, die een commissie krijgen op brillen die via Mister Spex verkocht worden. Zo kan de online verkoper toch enkele fysieke diensten, zoals oogmetingen, aanbieden aan zijn klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Nieuwe CEO moet Fiets! volgende fase inleiden

12/12/2017

Fietsenketen Fiets! heeft een nieuwe CEO, die de keten terug op het juiste spoor moet zetten na een moeilijk jaar waarin oprichter Hendrik Winkelmans meer naar de achtergrond verdween.

De pioniersrol van merchandisingketen Shop For Geek

11/12/2017

Een mok van Game of Thrones, een paraplu van Harry Potter, een T-shirt van Assassin’s Creed? Die vind je bij Shop For Geek, de eerste Belgische winkelketen voor merchandisingartikelen. De franchiseformule opende al tien winkels en heeft ambitie. 

Back to top