Moët Hennessy opent eerste eigen boetiek in Parijs | RetailDetail

Moët Hennessy opent eerste eigen boetiek in Parijs

Moët Hennessy opent eerste eigen boetiek in Parijs

Luxegroep LVMH heeft een eerste eigen boetiek geopend voor haar wijn- en drankafdeling, Moët Hennessy. Deze bevindt zich op de Charles de Gaulle-luchthaven in Parijs.

Eerste eigen winkel van het merk

Het ontwerp van de winkel is van Jean-Michel Wilmotte en is gericht op luxe, openheid, gezelligheid en een modern gevoel voor de klanten. Aan reizigers in elk geval geen gebrek, want "Les Caves Particulières" by Moët Hennessy is te vinden op een van de grootste luchthavens van Europa met meer dan 62 miljoen passagiers per jaar.

 

De nieuwe winkel zal zoveel mogelijk klanten proberen te verleiden door een brede waaier aan producten, met prijzen gaande van 34,5 euro tot meer dan 23.000 euro. De winkel van 50 m² is de eerste winkel ooit voor de keten en is dus ook een testproject om te zien hoe succesvol het concept kan zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.