Moederbedrijf Nivea schudt cyberaanval van zich af

Moederbedrijf Nivea schudt cyberaanval van zich af
Shutterstock

Het moederbedrijf van Nivea, het Duitse Beiersdorf, werd in juni net als vele andere grote bedrijven getroffen door een cyberaanval. Uit de laatste cijfers blijkt echter dat het bedrijf daar niet al te veel last van had.

Sterke groei bij Tesa

De omzet groeide in de eerste helft van het jaar met 4,6% naar 3,5 miljard euro,  ook op autonome basis bleef daar +3,3% van over - en zonder de cyberaanval in juni zou die zelfs nog een procentje hoger zijn geweest. Dat blijkt ook uit de winstcijfers, want de brutowinst steeg met bijna tien procent naar 561 miljoen euro. Beiersdorf wijst er toch op dat de cyberaanval een verlies van ongeveer 35 miljoen euro heeft veroorzaakt.

 

De grootste groei was er te vinden bij dochterbedrijf Tesa, dat kleefband verkoopt. Daar steeg de omzet met 9% naar 610 miljoen euro. De divisie ‘Consumer’, waar merken als Nivea toe behoren, groeide met 3,8% naar 2,9 miljard euro. 

 

Beiersdorf verwacht ook de doelstellingen voor het volledige boekjaar te bereiken. Daarbij mikt het op een omzetgroei tussen drie en vier procent en een iets hogere marge dan in het voorbije boekjaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken mag duizenden Britse pubs overnemen

18/08/2017

Heineken heeft van de Britse concurrentiewaakhond CMA een positief signaal gekregen om de Britse pubs van Punch Taverns over te nemen. In totaal krijgt Heineken zo 1.900 pubs in handen, in ruil voor 305 miljoen pond (350 miljoen euro).

Boobs ’n Burps sluit alle winkels

18/08/2017

De borstvoedingswinkels van Boobs ‘n Burps in Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt en Brussel sluiten allemaal de deuren. Oprichtster Roeline Ham zegt dat ze niet kan opboksen tegen de online concurrentie.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim een jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep wil een heus omnichannelbedrijf worden en werkt daarom aan een webshop - en meer fysieke winkels in Frankrijk.

Kingfisher ziet omzet weer dalen

17/08/2017

Doe-het-zelfgroep Kingfisher heeft er opnieuw een zwak kwartaal opzitten: de Brits-Franse groep heeft op beide thuismarkten te maken met een terugval en daarnaast weegt het herstructureringsplan op de resultaten.

Back to top