Moederbedrijf Nivea schudt cyberaanval van zich af

Moederbedrijf Nivea schudt cyberaanval van zich af
Shutterstock

Het moederbedrijf van Nivea, het Duitse Beiersdorf, werd in juni net als vele andere grote bedrijven getroffen door een cyberaanval. Uit de laatste cijfers blijkt echter dat het bedrijf daar niet al te veel last van had.

Sterke groei bij Tesa

De omzet groeide in de eerste helft van het jaar met 4,6% naar 3,5 miljard euro,  ook op autonome basis bleef daar +3,3% van over - en zonder de cyberaanval in juni zou die zelfs nog een procentje hoger zijn geweest. Dat blijkt ook uit de winstcijfers, want de brutowinst steeg met bijna tien procent naar 561 miljoen euro. Beiersdorf wijst er toch op dat de cyberaanval een verlies van ongeveer 35 miljoen euro heeft veroorzaakt.

 

De grootste groei was er te vinden bij dochterbedrijf Tesa, dat kleefband verkoopt. Daar steeg de omzet met 9% naar 610 miljoen euro. De divisie ‘Consumer’, waar merken als Nivea toe behoren, groeide met 3,8% naar 2,9 miljard euro. 

 

Beiersdorf verwacht ook de doelstellingen voor het volledige boekjaar te bereiken. Daarbij mikt het op een omzetgroei tussen drie en vier procent en een iets hogere marge dan in het voorbije boekjaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Back to top