Moleskine opent eerste café in Milaan

Moleskine opent eerste café in Milaan

Moleskine opent eerste café in Milaan

Moleskine, het merk dat vooral bekend is van zijn notitieboekjes, heeft in Milaan een eerste café geopend. Met de opening van het Moleskine Café wil het merk de volgende stap zetten in de uitbreiding naar een echt lifestyle-merk.

 

Literair café

Voor het interieur van het Moleskine Café werd gekozen voor de typische stijl van Moleskine, met onder andere matzwarte muren. Moleskine hoopt ook het idee van een literair café over te brengen naar de moderne tijd, met veel ruimte voor creatieve geesten. 

 

Zo is er een grote tafel te vinden waar workshops kunnen worden gegeven en zijn er displays waar aantekeningen van bekende namen worden getoond, om zo een beeld te geven van de eerste stappen in het creatieve proces.

 

De eerste verdieping moet een meer rustige sfeer uitademen en is geschikt voor klanten die liever alleen werken. Volgens CEO Arrigo Berni is het Moleskine Café “een belangrijke stap in ons doel om het volledige potentieel van Moleskine te vervullen als het lifestyle-merk van de creatieve klasse”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.