MyCardWallet brengt content voor app klantenkaarten

MyCardWallet brengt content voor app klantenkaarten

MyCardWallet brengt content voor apps voor klantenkaarten en spaarkaarten. Klanten kunnen na een aankoop hun telefoon met de app laten scannen en op deze manier sparen. Retailers kunnen klanten via het systeem tevens productaanbiedingen sturen.

 

Wallets vullen met pasinformatie

MyCardWallet levert voor bedrijven, organisaties en dergelijke content voor apps die standaard zijn op veel smartphones. “Dat zijn onder andere Wallet, PassWallet en Pass2You”, zegt  Fred Diepeveen die MyCardWallet samen met Pieter Monkelbaan en Freek Diepeveen startte.

 

“Wij willen de wallets vullen met allerlei informatie voor winkelpassen en spaarpassen. Ook informatie voor zorgpassen, lidmaatschappen van groothandels, sportverenigingen, musea en toegangstickets voor theater, concerten en dergelijke behoort tot de mogelijkheden.”

 

MCardWallet hoopt volgend jaar 40 procent van de markt in Nederland, goed voor ten minste 50 miljoen pasjes en tickets, te kunnen bedienen.  “Wij kijken verder naar groothandels in België, Duitsland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk, een belangrijke markt voor lidmaatschapspassen”.

 

“De portemonnee van de gemiddelde Nederlander bevat drie centimeter aan plastic klantenkaarten en spaarkaarten. Digitale loyaliteitsprogramma’s zijn ruimtebesparend, gebruiksvriendelijk en veilig”, zegt Diepeveen. “Digitaal bespaart op de stroom plastic en papier die steeds groter lijkt te worden en op kosten bij bedrijven.”

 

Klantcommunicatie verbetert

MyCardWallet maakt volgens Diepeveen de communicatie tussen bedrijven en organisaties en hun klant beter en persoonlijker ofwel just-in-time en just-what-you-need. De app helpt gebruikers van smartphones tevens verder om volledig zonder portemonnee door het leven te gaan.

 

”Opvallend is ook dat wanneer mensen eenmaal een digitale pas hebben, ze er meer willen en dat de klantenbinding toeneemt. Het blijkt dat men het prettig vindt om alle passen bij elkaar te hebben en dat een regelmatige update erg op prijs wordt gesteld. De consument vindt het helemaal prettig wanneer hij bijvoorbeeld het saldo aan spaarpunten of besteedbaar bedrag kan zien.”