MyCardWallet brengt content voor app klantenkaarten

MyCardWallet brengt content voor app klantenkaarten

MyCardWallet brengt content voor apps voor klantenkaarten en spaarkaarten. Klanten kunnen na een aankoop hun telefoon met de app laten scannen en op deze manier sparen. Retailers kunnen klanten via het systeem tevens productaanbiedingen sturen.

 

Wallets vullen met pasinformatie

MyCardWallet levert voor bedrijven, organisaties en dergelijke content voor apps die standaard zijn op veel smartphones. “Dat zijn onder andere Wallet, PassWallet en Pass2You”, zegt  Fred Diepeveen die MyCardWallet samen met Pieter Monkelbaan en Freek Diepeveen startte.

 

“Wij willen de wallets vullen met allerlei informatie voor winkelpassen en spaarpassen. Ook informatie voor zorgpassen, lidmaatschappen van groothandels, sportverenigingen, musea en toegangstickets voor theater, concerten en dergelijke behoort tot de mogelijkheden.”

 

MCardWallet hoopt volgend jaar 40 procent van de markt in Nederland, goed voor ten minste 50 miljoen pasjes en tickets, te kunnen bedienen.  “Wij kijken verder naar groothandels in België, Duitsland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk, een belangrijke markt voor lidmaatschapspassen”.

 

“De portemonnee van de gemiddelde Nederlander bevat drie centimeter aan plastic klantenkaarten en spaarkaarten. Digitale loyaliteitsprogramma’s zijn ruimtebesparend, gebruiksvriendelijk en veilig”, zegt Diepeveen. “Digitaal bespaart op de stroom plastic en papier die steeds groter lijkt te worden en op kosten bij bedrijven.”

 

Klantcommunicatie verbetert

MyCardWallet maakt volgens Diepeveen de communicatie tussen bedrijven en organisaties en hun klant beter en persoonlijker ofwel just-in-time en just-what-you-need. De app helpt gebruikers van smartphones tevens verder om volledig zonder portemonnee door het leven te gaan.

 

”Opvallend is ook dat wanneer mensen eenmaal een digitale pas hebben, ze er meer willen en dat de klantenbinding toeneemt. Het blijkt dat men het prettig vindt om alle passen bij elkaar te hebben en dat een regelmatige update erg op prijs wordt gesteld. De consument vindt het helemaal prettig wanneer hij bijvoorbeeld het saldo aan spaarpunten of besteedbaar bedrag kan zien.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top