MyCardWallet brengt content voor app klantenkaarten | RetailDetail

MyCardWallet brengt content voor app klantenkaarten

MyCardWallet brengt content voor app klantenkaarten

MyCardWallet brengt content voor apps voor klantenkaarten en spaarkaarten. Klanten kunnen na een aankoop hun telefoon met de app laten scannen en op deze manier sparen. Retailers kunnen klanten via het systeem tevens productaanbiedingen sturen.

 

Wallets vullen met pasinformatie

MyCardWallet levert voor bedrijven, organisaties en dergelijke content voor apps die standaard zijn op veel smartphones. “Dat zijn onder andere Wallet, PassWallet en Pass2You”, zegt  Fred Diepeveen die MyCardWallet samen met Pieter Monkelbaan en Freek Diepeveen startte.

 

“Wij willen de wallets vullen met allerlei informatie voor winkelpassen en spaarpassen. Ook informatie voor zorgpassen, lidmaatschappen van groothandels, sportverenigingen, musea en toegangstickets voor theater, concerten en dergelijke behoort tot de mogelijkheden.”

 

MCardWallet hoopt volgend jaar 40 procent van de markt in Nederland, goed voor ten minste 50 miljoen pasjes en tickets, te kunnen bedienen.  “Wij kijken verder naar groothandels in België, Duitsland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk, een belangrijke markt voor lidmaatschapspassen”.

 

“De portemonnee van de gemiddelde Nederlander bevat drie centimeter aan plastic klantenkaarten en spaarkaarten. Digitale loyaliteitsprogramma’s zijn ruimtebesparend, gebruiksvriendelijk en veilig”, zegt Diepeveen. “Digitaal bespaart op de stroom plastic en papier die steeds groter lijkt te worden en op kosten bij bedrijven.”

 

Klantcommunicatie verbetert

MyCardWallet maakt volgens Diepeveen de communicatie tussen bedrijven en organisaties en hun klant beter en persoonlijker ofwel just-in-time en just-what-you-need. De app helpt gebruikers van smartphones tevens verder om volledig zonder portemonnee door het leven te gaan.

 

”Opvallend is ook dat wanneer mensen eenmaal een digitale pas hebben, ze er meer willen en dat de klantenbinding toeneemt. Het blijkt dat men het prettig vindt om alle passen bij elkaar te hebben en dat een regelmatige update erg op prijs wordt gesteld. De consument vindt het helemaal prettig wanneer hij bijvoorbeeld het saldo aan spaarpunten of besteedbaar bedrag kan zien.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.