MyCardWallet brengt content voor app klantenkaarten

MyCardWallet brengt content voor app klantenkaarten

MyCardWallet brengt content voor apps voor klantenkaarten en spaarkaarten. Klanten kunnen na een aankoop hun telefoon met de app laten scannen en op deze manier sparen. Retailers kunnen klanten via het systeem tevens productaanbiedingen sturen.

 

Wallets vullen met pasinformatie

MyCardWallet levert voor bedrijven, organisaties en dergelijke content voor apps die standaard zijn op veel smartphones. “Dat zijn onder andere Wallet, PassWallet en Pass2You”, zegt  Fred Diepeveen die MyCardWallet samen met Pieter Monkelbaan en Freek Diepeveen startte.

 

“Wij willen de wallets vullen met allerlei informatie voor winkelpassen en spaarpassen. Ook informatie voor zorgpassen, lidmaatschappen van groothandels, sportverenigingen, musea en toegangstickets voor theater, concerten en dergelijke behoort tot de mogelijkheden.”

 

MCardWallet hoopt volgend jaar 40 procent van de markt in Nederland, goed voor ten minste 50 miljoen pasjes en tickets, te kunnen bedienen.  “Wij kijken verder naar groothandels in België, Duitsland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk, een belangrijke markt voor lidmaatschapspassen”.

 

“De portemonnee van de gemiddelde Nederlander bevat drie centimeter aan plastic klantenkaarten en spaarkaarten. Digitale loyaliteitsprogramma’s zijn ruimtebesparend, gebruiksvriendelijk en veilig”, zegt Diepeveen. “Digitaal bespaart op de stroom plastic en papier die steeds groter lijkt te worden en op kosten bij bedrijven.”

 

Klantcommunicatie verbetert

MyCardWallet maakt volgens Diepeveen de communicatie tussen bedrijven en organisaties en hun klant beter en persoonlijker ofwel just-in-time en just-what-you-need. De app helpt gebruikers van smartphones tevens verder om volledig zonder portemonnee door het leven te gaan.

 

”Opvallend is ook dat wanneer mensen eenmaal een digitale pas hebben, ze er meer willen en dat de klantenbinding toeneemt. Het blijkt dat men het prettig vindt om alle passen bij elkaar te hebben en dat een regelmatige update erg op prijs wordt gesteld. De consument vindt het helemaal prettig wanneer hij bijvoorbeeld het saldo aan spaarpunten of besteedbaar bedrag kan zien.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top