MyCardWallet brengt content voor app klantenkaarten | RetailDetail

MyCardWallet brengt content voor app klantenkaarten

MyCardWallet brengt content voor app klantenkaarten

MyCardWallet brengt content voor apps voor klantenkaarten en spaarkaarten. Klanten kunnen na een aankoop hun telefoon met de app laten scannen en op deze manier sparen. Retailers kunnen klanten via het systeem tevens productaanbiedingen sturen.

 

Wallets vullen met pasinformatie

MyCardWallet levert voor bedrijven, organisaties en dergelijke content voor apps die standaard zijn op veel smartphones. “Dat zijn onder andere Wallet, PassWallet en Pass2You”, zegt  Fred Diepeveen die MyCardWallet samen met Pieter Monkelbaan en Freek Diepeveen startte.

 

“Wij willen de wallets vullen met allerlei informatie voor winkelpassen en spaarpassen. Ook informatie voor zorgpassen, lidmaatschappen van groothandels, sportverenigingen, musea en toegangstickets voor theater, concerten en dergelijke behoort tot de mogelijkheden.”

 

MCardWallet hoopt volgend jaar 40 procent van de markt in Nederland, goed voor ten minste 50 miljoen pasjes en tickets, te kunnen bedienen.  “Wij kijken verder naar groothandels in België, Duitsland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk, een belangrijke markt voor lidmaatschapspassen”.

 

“De portemonnee van de gemiddelde Nederlander bevat drie centimeter aan plastic klantenkaarten en spaarkaarten. Digitale loyaliteitsprogramma’s zijn ruimtebesparend, gebruiksvriendelijk en veilig”, zegt Diepeveen. “Digitaal bespaart op de stroom plastic en papier die steeds groter lijkt te worden en op kosten bij bedrijven.”

 

Klantcommunicatie verbetert

MyCardWallet maakt volgens Diepeveen de communicatie tussen bedrijven en organisaties en hun klant beter en persoonlijker ofwel just-in-time en just-what-you-need. De app helpt gebruikers van smartphones tevens verder om volledig zonder portemonnee door het leven te gaan.

 

”Opvallend is ook dat wanneer mensen eenmaal een digitale pas hebben, ze er meer willen en dat de klantenbinding toeneemt. Het blijkt dat men het prettig vindt om alle passen bij elkaar te hebben en dat een regelmatige update erg op prijs wordt gesteld. De consument vindt het helemaal prettig wanneer hij bijvoorbeeld het saldo aan spaarpunten of besteedbaar bedrag kan zien.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarktketen Morrisons wordt uur per week stil

23/07/2018

De Britse supermarktketen Morrisons organiseert voortaan elke week een prikkelarm uur voor mensen met autisme. Op zaterdagochtend tussen 9 en 10 zal er geen muziek te horen zijn, dimmen de lichten en wordt zelfs het piepje van de kassascanner stiller. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.